۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
سازمان راهداری، پیشرو در به کارگیری تفاهم نامه‌های دانش بنیان
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

سازمان راهداری، پیشرو در به کارگیری تفاهم نامه‌های دانش بنیان

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد ملی طراحی و ساخت خودروی پرنده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را یکی از سازمان‌های پیشرو در به کارگیری تفاهم نامه‌های دانش بنیان خواند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با حضور در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد ملی طراحی و ساخت خودروی پرنده که در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، به سهم حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: امروزه بیش از ۸۰ درصدجابه‌جایی بار و مسافر و جابه‌جایی ۵۵۰ میلیون تن کالا و حدود ۱۰۰ میلیون نفر مسافر از طریق جاده انجام می‌شود.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری بسیار عظیمی که در بخش توسعه و نگهداری شبکه راه‌ها انجام می‌شود، عنوان کرد: به رغم اهمیت بالا این شیوه حمل و نقل، پاسخگوی نگهداری شایسته راه‌ها نیست و فقط ۲۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز را شامل می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه وظیفه انتقال و حمل و نقل کالا و مسافر به دلیل عدم توسعه صحیح و کافی سایر شیوه‌های حمل و نقل از جمله ریلی، هوایی و دریایی به دوش حمل و نقل جاده‌ای افتاده است، اظهار کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر سازمان در بحث‌های دانش بنیان و هوشمندسازی فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده‌ایم، به طوری که هم اکنون این سازمان به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در به کارگیری تفاهم نامه‌های دانش بنیان به شمار می‌رود.

امانی تاکید کرد: با گسترش صنعت حمل و نقل در آینده، در آستانه ایجاد یک روش ترکیبی و نقطه عطف در ارتباط با حمل و نقل هستیم که بر اساس پیش‌بینی متخصصان تا چند سال آینده تحولی در شیوه حمل و نقل ایجاد می‌شود که مفاهیمی نظیر تاکسی هوایی و خودروی پرنده از نمونه‌های برجسته در این حوزه هستند.

وی افزود: در کنار آن راهکارهای ویژه از جمله تجهیزات راهداری پیشرفته و گشت‌های نظارت قابل تصور است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رئیس این سازمان خاطرنشان کرد: عملا سیاستگذاری در حوزه دانش بنیان موجب تحول در سایر حوزه‌ها از جمله حمل و نقل و زیر ساخت‌های جاده‌ای می‌شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha