۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
آغاز نهضت احداث گلخانه در کردستان/حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی در اولویت است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

آغاز نهضت احداث گلخانه در کردستان/حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی در اولویت است

سنندج – رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از آغاز نهضت احداث و راه اندازی گلخانه برای توسعه و پیشرفت این بخش با توجه به استعدادها و ظرفیت های استان خبر داد.

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در بخش های مختلف کشاورزی، بیان کرد: کردستان ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی در اختیار دارد و باید از تمامی این ظرفیت ها در راستای کمک به توسعه استان بهره برداری شود.

وی با اشاره به ظرفیت های استان در بخش توسعه گلخانه های تولید محصولات کشاورزی، یادآور شد: توسعه گلخانه‌ها به بهره وری مناسب از منابع محدود آب و خاک، اشتغال زایی بالا کمک‌ می‌کند و باید همه دستگاه ها و رسانه ها مروج احداث گلخانه باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: میزان بالای عملکرد در واحد سطح، تولید محصول در تمام فصول، امکان اجرایی نمودن اصلاح الگوی مصرف بخصوص در حوزه انرژی و سوخت، صرفه جویی و استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی از مزایای ایجاد گلخانه است.

وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران و برگزاری دوره های توجیهی احداث گلخانه، عنوان کرد: در بحث ایجاد گلخانه باید ترویج تخصصی صورت گیرد و سرمایه‌گذاران را به بخش کشاورزی وارد می کنیم و نباید سرمایه گذاران با بروکراسی اداری دلسرد کنیم.

اسکندری شفافیت در بحث دستور عمل‌های صدور مجوز احداث گلخانه را ضروری دانست و افزود: قوانین و مقررات را برای سرمایه‌گذارن بصورت شفاف و بهره‌وری اقتصادی را مشخص کنیم.

وی با اشاره به مشکلات عدم توسعه مطلوب در گلخانه های استان کردستان، اظهار داشت: هزینه بر بودن احداث واحدهای گلخانه ای، نوسانات قیمت نهاده ها، عدم وجود تسهیلات پایدار و تأمین وثایق و تضامین بانکی توسط متقاضیان سرمایه گذاری موجب کاهش احداث گلخانه در کردستان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص گلخانه های استان، گفت: چهار گلخانه در شهرستان های بیجار، دیواندره، قروه و سقز با اشتغال زایی ۶۸۴ نفر در حال سازه احداث و در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در صورتی که بتوانیم در بخش توسعه فضای گلخانه در استان کردستان موفق عمل کنیم، هم فرصت برای ایجاد اشتغال بیشتر فراهم شده و هم به رشد تولید در استان کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۷٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha