۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹
صنعت ساختمان نیازمند تزریق خون تازه| تسهیلات مسکن افزایش یابد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صنعت ساختمان نیازمند تزریق خون تازه| تسهیلات مسکن افزایش یابد

گرگان- فدوی، عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: رشد چشمگیر قیمت های بخش ساختمان ضرورت افزایش تسهیلات اعطایی برای خرید مسکن را ضروری کرده است.

هاشم فدوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال های گذشته تسهیلات دولتی و بانکی بخش زیادی از قیمت تمام شده مسکن را در برمی گرفت و آورده متقاضیان رقم معقولی بود.

عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: قبل از جهش چند برابری قیمت مسکن، سهم و آورده مشتریان حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از قیمت نهایی را تشکیل می داد.

وی گفت: افزایش اندک حقوق و درآمد مردم در برابر رشد چشمگیر هزینه ها سبب کاهش توان خرید مردم شده و این امر رغبت به خرید مسکن را کاهش داده است.

فدوی با اشاره به عقب ماندن قیمت ساختمان از نرخ تورم، بیان کرد: صنعت ساختمان نیازمند تزریق خون تازه ای است، هنگامی که نمی توانیم قیمت مصالح و در نهایت قیمت مسکن را کاهش دهیم باید با سهم حمایتی دولتی افزایش یابد.

این فعال صنعت ساختمان ادامه داد: حداقل باید تسهیلات بخش مسکن دو برابر شود تا بازار وارد رکود نشود و با شرایط فعلی رغبتی به خرید مسکن در کشور نیست.

فدوی گفت: اگر برای حمایت بیشتر دولت از مشتریان و خریداران مسکن اقدام خاصی انجام نشود طرح جهش تولید مسکن هم با چالش جدی روبرو خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha