۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
بست اسپیس فریم چیست و چه کاربردی دارد؟

بست اسپیس فریم چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر سازه‌های موقتی اعم از سازه‌های نمایشگاهی و تبلیغاتی را دیده باشید، توجه خواهید کرد که امروزه تا چه اندازه از اسپیس فریم استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، اگر سازه‌های موقتی اعم از سازه‌های نمایشگاهی و تبلیغاتی را دیده باشید، توجه خواهید کرد که امروزه تا چه اندازه از اسپیس فریم استفاده می‌شود. بست اسپیس که در این مطلب به بررسی ساختار و قابلیت آن خواهیم پرداخت یکی از قطعات اصلی برای ساخت اسپیس فریم به شمار می‌آید که به آن بست اسپیس فریم گفته می‌شود. همان طور که اشاره کردیم از اسپیس‌ها در ساخت جایگاه‌هایی برای برپایی همایش، کنسرت و همچنین نمایشگاه و برگزاری رویدادهای خاص استفاده می‌شود. همچنین شرکت‌ها و موسساتی که قصد تبلیغات محیطی دارند می‌توانند بنرهای تبلیغاتی خود را روی این فریم‌های فلزی نصب نمایند. طبیعتا به این مورد نیز واقفید که این فریم‌ها را باید به وسیله بست یا پیچ و مهره اسپیس به یکدیگر متصل کرد. ما در این مطلب سعی داریم به این موضوع بپردازیم تا چنانچه قصد استفاده از چنین محصولی را دارید اطلاعات جامعی را به دست آورید.

اسپیس فریم چیست؟

پیش از آن که به معرفی و کاربرد بست و یا قفل اسپیس فریم بپردازیم لازم است اشاره کوتاهی به چیستی اسپیس فریم space frame داشته باشیم. این محصول یک سازه موقتی به شمار می‌آید که طراحان و نصابان می‌توانند آن را به شکل‌های گوناگون کنار هم چیده و متصل نمایند؛ به طوری که با استفاده از این تجهیزات می‌توان داربست‌های نمایشگاهی، قاب بنر، طاق نصرت، استیج، سن و سوله ایجاد کرد. ویژگی خاصی که سبب شده اسپیس در موارد گوناگون کاربرد داشته باشد، انعطاف قطعات و اشکال ظاهری آن است.

بست اسپیس فریم چیست و چه ساختاری دارد؟

بست اسپیس نوعی بست به شمار می‌آید که از ورق‌هایی با ضخامت ۳ میلی‌متر تولید می‌شوند به طوری که کمک می‌کند تا لوله‌های اسپیس فریم به خوبی به یکدیگر متصل شده و با کوچک‌ترین تکان، تحمل وزن و یا قرار گرفتن در شرایط مختلف جوی از هم جدا نشوند. این بست برای آن که بتواند در برابر زنگ زدگی محافظت شود لازم است به روش گالوانیزه آبکاری شود. برای بستن قفل اسپیس فریم لازم است از آچار آلن به شماره ۶ و مهره‌هایی به همین اندازه استفاده شود.

برای آن که داربست یا سازه‌های اسپیس فریم بتواند به خوبی به یکدیگر اتصال یابد لازم است که در هر نقطه اتصال آن از دو عدد بست اسپیس یا همان قفل اسپیس فریم استفاده شود. در حال حاضر آچارهایی طراحی و تولید شده‌اند که برای اتصال اسپیس فریم مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای راحتی انجام کار و سرعت عمل بیشتر به شما پیشنهاد می‌کنیم از این آچار مخصوص استفاده کنید. ویژگی این نوع بست آن است که می‌توان علاوه بر متصل کردن سازه نمایشگاهی جهت نصب انواع چادرهای نمایشگاهی و بنرهای تبلیغاتی بنر و همچنین نصب تجهیزات نمایشگاهی اعم از پرژکتور دوربین، انواع کابل و ورق های ۶ میل و ۱۶ میل نئوپان و ام دی اف نیز استفاده کرد. بنابراین با توجه به کارآمدی بست اسپیس فریم در موقعیت‌های گوناگون لازم است به کیفیت آن هنگام خرید این محصول توجه داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید بست اسپیس

همان طور که در مطالب پیشین اشاره کردیم نقش قفل و بست اسپیس فریم از آن جهت مهم است که از واژگون شدن سازه‌ای که توسط اسپیس فریم ساخته شده است جلوگیری کرده و بر استحکام و مقاومت آن می‌افزاید. بنابراین هنگام خرید این محصول لازم است حتما به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • از ضخامت بالایی برخوردار باشد
  • از استحکام و مقاومت بالا جهت تحمل بار بهره‌مند باشد
  • از ورق ۳ میل تولید شده باشد
  • توسط آبکاری گالوانیزه پوشانده شده باشد

اما با توجه به نکاتی که گفتیم چنانچه مشتری بخواهد بست و قفل اسپیس فریم از مقاومت بالاتری برخوردار باشد، امکان تولید آن با ضخامت‌های بیشتر نیز ممکن است.

مزایای استفاده از اسپیس فریم

با توجه به آن که سازه‌هایی که از اسپیس فریم ساخته می‌شود مانند پازل کنار هم چیده می‌شوند و بست و اتصال آن‌ها به یکدیگر ساده است بنابراین باز کردن و جمع‌آوری آن نیز به راحتی انجام می‌شود. همین امر سبب شده بیشتر شرکت‌هایی که نیاز به برپایی چنین سازه‌ای دارند مشتری پروپاقرص آن باشند، زیرا می‌توانند در زمانی دیگر و در محیطی دیگر دوباره از اتصالات و بست اسپیس‌هایی که خریداری کرده‌اند استفاده نمایند.

از دیگر مزایای این سازه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وزن کم و امکان حمل و نقل آسان
  • قابل انعطاف بودن قطعات اسپیس و امکان ساخت هر نوع سازه‌ای در شکل‌های مختلف
  • برخورداری از هزینه مقرون به صرفه و اقتصادی
  • مقاومت در برابر عوامل جوی مختلف
  • امکان عبور کابل و سیم برقی، حرارتی
  • قابلیت نصب و باز کردن آن در کمترین زمان
  • امکان نورپردازی و غرفه‌آرایی با استفاده از این محصول
  • برپایی سازه‌های زیبا
  • امکان استفاده از اسپیس فریم برای کاربری‌های دیگر
  • برخورداری از ایمنی بالا

بست اسپیس فریم چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت بست اسپیس فریم به چه عواملی بستگی دارد؟

به جهت آن که در نصب و اتصال اسپیس فریم، بست اسپیس از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل قیمت آن به چند عامل بستگی دارد که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • تعداد بست‌هایی که برای برپایی یک سازه اسپیس فریم مورد نیاز است.
  • جنس بست و قفل اسپیس فریم در قیمت آن موثر است زیرا اگر به خواست مشتری نیاز باشد ضخامت بالایی برای آن در نظر گرفته شود، قیمت آن افزایش خواهد یافت.
  • چنانچه فروش بست از جانب تولید کننده به صورت عمده صورت گیرد قیمت آن کمتر از فروش عددی خواهد بود.
  • تعداد رکاب‌هایی که در ساخت هر شاخه از اسپیس فریم به کار می‌رود، می‌تواند در قیمت بست اسپیس نقش داشته باشد.
  • از آن جا که تنوع سایز و اندازه بست زیاد است، قیمت آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود.
  • هنگام خرید بست توجه داشته باشید تا تمامی بست‌ها به همراه مهره و قفل و ... از آبکاری با کیفیتی بهره‌مند ‌باشند به این ترتیب در هر محیط و فضایی می‌توان از نصب اسپیس فریم استفاده کرد و از زنگ زدگی آن جلوگیری کرد.
  • نوع جوشی که برای اتصال شاخه‌های به کار رفته در قیمت اسپیس فریم موثر است.
  • زمانی که برای اتصال و ساخت اسپیس فریم به جای جوش از اتصالات یا بست اسپیس فریم استفاده شود قیمت اسپیس فریم افزایش خواهد یافت.
  • نوسان قیمت آهن و خرید مواد اولیه تولید اسپیس فریم و بست و قفل آن یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت این محصول است.

بست اسپیس فریم چیست و چه کاربردی دارد؟

گروه صنعتی تولیدی اسپیس فریم

چنانچه برای ساخت و برپایی سازه‌های مختلف از اسپیس فریم نیاز به تهیه تمامی قطعات و اتصالات این محصول دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید خود را از مجموعه‌ای انجام دهید که بتواند بست اسپیس و سایر قطعات آن را با کیفیت بالایی در اختیارتان قرار دهد. گروه صنعتی تولیدی اسپیس فریم در سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است و در زمینه تولید و فروش پیچ و مهره اسپیس فعالیت دارد. این مجموعه در این مدت با استفاده از متدهای پیشرفته اقدام به ساخت اسپیس فریم در ابعاد گوناگون کرده و علاوه بر فروش بست اسپیس و سایر محصولات خود در تهران و کرج، توانسته محصول خود را به سراسر ایران ارسال کرده و نیاز مشتریان را در استان‌ها و سایر شهرهای دیگر تامین نماید.

بنابراین برای خرید و تامین انواع قطعات اسپیس فریم پیشنهاد می‌کنیم وب سایت گروه صنعتی تولیدی اسپیس فریم به آدرس الکترونیکی https://www.spaceframe.ir/ را مشاهده نمایید.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha