۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
تحویل ۶۰ هزار واحد نیمه کاره مسکن مهر تا پایان سال
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد

تحویل ۶۰ هزار واحد نیمه کاره مسکن مهر تا پایان سال

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام تکمیل ۶۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره تا پایان سال، از متقاضیان مسکن مهر که بعد از ۱۰ سال هنوز نتوانسته اند خانه‌های خود را تحویل بگیرند، عذرخواهی کرد.

به گزارش بازار، علیرضا جعفری با اشاره به افزایش قابل توجه در قیمت تمام شده مسکن گفت: اصلاً قرار نیست هزینه تکمیل واحد بر دوش متقاضی باشد. متقاضی بر اساس تعهد اولیه در قرارداد، آورده اش را تکمیل کرده است از این رو تعدیل قراردادهای پیمانکاری از منابع شرکت مادرتخصصی شرکت عمران شهرهای جدید انجام شد.

وی گفت: گرچه تعدیل قراردادهای پیمانکاری بار و هزینه‌ای بر دوش دولت دارد، اما بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی نباید هزینه افزایش قیمت به دوش متقاضی باشد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکلیف شهرهای جدید بود که از این میزان تقریباً حدود ۶۰ هزار واحد تحویل داده نشده باقی مانده و یا به دلیل وجود نواقص در طرح‌ها متقاضیان نتوانستند از آن استفاده کنند.

جعفری با بیان اینکه افزایش قابل توجه در قیمت تمام شده مسکن منجر به توقف اجرای قراردادهای پیمانکاران مسکن مهر شده بود گفت: با پیگیری و هماهنگی بین مدیران در حوزه شورای برنامه ریزی استان که عمده آن در «پرند» و «پردیس» بود، مصوباتی داشتیم تا مسئله قیمت تمام شده مسکن برای پیمانکار را تعیین تکلیف کنیم.

وی با بیان اینکه پیمانکاران هم به عنوان مجری نباید ضرر کنند، گفت: قراردادهای برخی طرح‌های مسکن مهر با تأخیر زیاد در سال ۹۹ منعقد شده بود و بعد از رفع موانع حقوقی بر اساس رویکرد فنی و شرایط عمومی این قراردادها را بازنگری کردیم و با اعمال ضرایب جبرانی، قراردادها طوری تعدیل شد که پیمانکار انگیزه کافی برای تکمیل واحدها را داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha