۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
 کاهش ۷۰۰ مگاواتی برق با کاهش ساعت کاری ادارات
سخنگوی صنعت برق خبر داد

کاهش ۷۰۰ مگاواتی برق با کاهش ساعت کاری ادارات

سخنگوی صنعت برق میزان اثربخشی کاهش ساعت کاری در زنجیره انرژی را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: تاکنون توانسته ایم مقدار ۷۰۰ مگاوات از طریق اصلاح کار و نظارت بر ادارات در مصرف برق کشور کاهش دهیم.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق میزان اثربخشی کاهش ساعت کاری در زنجیره انرژی را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: تاکنون توانسته ایم مقدار ۷۰۰ مگاوات از طریق اصلاح کار و نظارت بر ادارات در مصرف برق کشور کاهش دهیم. در تهران بزرگ تا به امروز حدود ۱۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق از همین محل داشته ایم. ۱۰۰ مگاوات مساوی با مصرف دو شهرستان بزرگ است.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت و بیان کرد: برخی از دستگاه های دولتی در تهران بزرگ، به دستگاه آی او تی یا همان اینترنت اشیاء مجهز شده اند که امکان این را می دهد از راه دور دستگاه های سرمایشی را کنترل کرد و در صورت نیاز قطع کرد. بر اساس آمار این دستگاه ها در ۲۱۰ اداره نصب شده است و ۲۵ مگاوات کاهش مصرف برق نیز در همین خصوص داشته ایم.

سخنگوی صنعت برق در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره دیگر اقدام انجام شده در بخش اداری برای کاهش مصرف برق عنوان کرد: در دستگاه های اداری از مولدهای برق اضطراری استفاده می شود که در ساعت های اوج مصرف به مدار اضافه می شوند. در تمام کشور حدود هزار مگاوات از این طریق امکان سنجی صورت گرفته است. در روز شنبه ۴۵۶ مولد در مدار تولید بودند و توانستند ۵۷ مگاوات برق اداره را در ساعات اوج مصرف تهیه کنند.

وی افزود: انتظار این است که حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات که تقریبا ۲۵ درصد برق مصرفی تهران بزرگ است از طریق مولدها تامین کنیم. برای درک بهتر باید بدانیم مصرف برق مشهد مقدس حدود هزار و ۶۰۰ مگاوات است و در حقیقت از طریق مولدها در ادارات می توانیم به اندازه یک شهر بزرگ تامین برق انجام دهیم.

رجبی مشهدی درباره ادارات پرمصرف گفت: برق اداراتی که مصرف زیادی دارند را بعد از اخطار در صورت عدم رعایت، قطع می کنیم. این هفته روز سه شنبه دستگاه هایی که به اخطار توجه نکرده اند و همچنان پر مصرف هستند را اعلام عمومی می کنیم.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha