۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
تنها موزه تخصصی سنگ و گوهر شمال مکان مناسبی ندارد
یک فعال اقتصادی:

تنها موزه تخصصی سنگ و گوهر شمال مکان مناسبی ندارد

گرگان- براتیان، مدیر موزه تخصصی سنگ و گوهر شمال کشور گفت: تنها موزه تخصصی سنگ و گوهر شمال کشور مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن آثار خود ندارد و مسئولان گلستان در این زمینه تاکنون همکاری نداشتند.

مصطفی براتیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: داشتن یک مکان مناسب برای ارائه آثاری که در این موزه جمع آوری شده، اصلی ترین دغدغه ای است که در این زمینه وجود دارد اما متاسفانه به رغم رایزنی های فراوان تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

مدیر موزه تخصصی سنگ و گوهر شمال کشور با اشاره به اینکه مکان فعلی موزه بسیار کوچک و محدود است، خاطرنشان کرد: این مکان را با کمک خانواده خریداری کردم و در حال حاضر بیش از هزار نوع انواع سنگ و گوهر از سراسر دنیا در این مکان کوچک به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار نوع انواع سنگ و گوهر در این مجموعه وجود دارد، یادآور شد: از آنجایی که فضای ما بسیار محدود است، بخشی از آثار را به انبار منتقل کردیم.

براتیان افزود: برای انتقال موزه سنگ شمال کشور به مکانی مناسب مکاتبات بسیاری با مسئولان استان داشتیم که در این خصوص با ما همراهی داشته باشند اما متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.

مدیر موزه تخصصی سنگ و گوهر شمال کشور ادامه داد: حتی به برخی از ادارات پیشنهاد دادیم که مکان متروکه و غیرقابل استفاده را در اختیار ما قرار دهند که متاسفانه این پیشنهاد نیز از سوی مسئولان گلستانی چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

براتیان در خاتمه بیان کرد: موزه تخصصی سنگ و گوهر شمال کشور یکی از کاملترین مجموعه های سنگ و گوهر دنیا را در خود جای داده که اگر مسئولان از آن حمایت کنند یک ظرفیت بزرگ برای توسعه گردشگری و علمی در زمینه زمین شناسی برای استان فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha