۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
صرفه جویی برق در اولویت تمام بخش‌ها باشد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

صرفه جویی برق در اولویت تمام بخش‌ها باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه صنایع باید به سمت تولید برق بروند، گفت: واقعیت این است که کشور در تامین برق دچار مشکل بوده و صاحبان صنایع و مردم باید همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهروز محبی نجم آبادی، با اشاره به اینکه صنایع در تابستان برای مدیریت مصارف خود چه اقداماتی را باید انجام دهند، گفت: دولت برنامه ریزی مدونی را به منظور مدیریت مصرف در حوزه صنعت آماده کرده و حتی حوزه کشاورزی را نیز در بحث مدیریت مصرف دخالت داده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به صنایع اعلام شده است که در یک زمان معین محدودیت برق خواهند داشت. ممکن است این موضوع خوشایند نباشد، اما واقعیت این است که امروز کشور دچار مشکل بوده و با مضایق و تنگناهای جدی در حوزه انرژی به خصوص در حوزه برق مواجه است.

محبی افزود: با شرایط خاصی که پیش آمده، مدیریت مصرف از الزامات است. صاحبان صنایع و مردم باید همکاری نزدیکی با دولت به عنوان تامین‌کننده برق داشته باشند، گاهی خاموشی در بخش خانگی به مردم خسارت جدی وارد می‌کند و دولت ناگزیر است با برنامه‌ریزی بخشی از این محدودیت را به صنعت منتقل کند لذا انتظار ما یک مدیریت هوشمند است.

وی اظهار کرد: متاسفانه چاره‌ای جز این نداریم که این مشکل را بین همه بخش‌ها تقسیم کنیم، برنامه‌ریزی که صورت گرفته می‌تواند جلوی برخی از خسارات به صنایع را بگیرد، اما در دراز مدت صنایع باید به سمت تولید برق بروند.

این نماینده مجلس بیان کرد: یکی از سیاست‌های جدی وزیر نیرو ایجاد ۱۰ هزارمگاوات نیروگاه برای صنایع است که باید توسط صنایع بزرگ احداث شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این ما حداقل استفاده از ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر را در کشور داریم و از پنل‌های خورشیدی و انرژی باد کم‌ترین استفاده برای تولید برق می شود که این روند نیز باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: دولت برنامه‌های طولانی مدتی در این حوزه دارد اما این برنامه ها رافع مشکلات امروز نیست؛ نیروگاه های برق-آبی به دلیل کاهش بارش ها و خشکسالی آسیب دیده‌اند، بنابراین صرفه ‌جویی و مدیریت مصرف باید در اولویت تمامی دستگاه‌ها و بخش‌ها باشد.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha