۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
هزینه بستری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صفر شد
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

هزینه بستری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صفر شد

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: هزینه بستری برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، صفر شده است و تنها ۱۵ درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت می‌کنند.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی، افزود: اکنون بیش از ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و با پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات لازم برای بیمه شدن ۳ دهک اول جامعه به صورت رایگان انجام شد.

وی اظهار کرد: این اقدام در کنار کارهایی که برای تحول مناطق حاشیه‌نشین و آسیب پذیر جامعه بود، انجام شد، لذا در قالب این طرح حدود ۴۰۰ هزار نفر به صورت فعال بیمه شدند.

ناصحی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بویژه در کمیسیون تلفیق، اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفت که افراد بدون بیمه به ویژه در ۳ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در شروع سال با معرفی افراد مورد نظر توسط وزارت رفاه ۳ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در زمان مقرر شده تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، تصریح کرد: قبل از اجرای قانون پوشش همگانی سلامت حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور فاقد بیمه بودند.

ناصحی تاکید کرد: هم پوشانی میان سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی تا حدودی رفع شده است، اما با سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه همچنان وجود دارد.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha