۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
احتمال افزایش نرخ جفت ارز یورو-دلار | تعیین تکلیف جهت گیری بازار طی هفته جاری
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال افزایش نرخ جفت ارز یورو-دلار | تعیین تکلیف جهت گیری بازار طی هفته جاری

داده های حاصل از تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز یورور-دلار نشانگر احتمال افزایش نرخ این جفت ارز طی روزهای آتی است.

به گزارش بازار، جفت ارز یورو-دلار هفته جدید معاملات فارکس در روز دوشنبه را با آرامش آغاز کرد که ناشی از نگرانی سرمایه گذاران از تصمیمات هفته گذشته فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بی سابقه و احتمال ایجاد رکود گسترده اقتصادی در کنار بحران انرژی در اروپا هستند. در معاملات روز دوشنبه، جفت ارز یورو / دلار به نرخ ۱.۰۴۹۷ معامله می شود که حدود ۰.۵۰ درصد بالاتر از پایین ترین سطح جمعه گذشته یعنی ۱.۰۴۴۰ است.

در حال حاضر، این جفت ارز در بازه محدودی قرار دارد و دلیل آن هم عدم قطعیت تصمیم گیری سرمایه گذاران با توجه به تصمیمات اخیر فدرال رزرو آمریکا است.

گفتنی است، فدرال رزرو در بیانیه هفته گذشته خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش دهد که بیشترین میزان افزایش نرخ بهره بانکی طی یک دهه اخیر در آمریکا محسوب می شود. مقامات اقتصادی دولت آمریکا همچنین تاکید کردند که برای مبارزه با تورم می توانند در نشست آتی کمیته فدرال بازار آزاد، نرخ بهره بانکی را ۰.۵۰ یا ۰.۷۵ درصد یگر افزایش دهند.

بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز هفته گذشته نیز یک جلسه اضطراری برای بررسی بحران شکل گرفته در اوراق قرضه در کشورهای بدهکار عضو این اتحادیه مانند ایتالیا و یونان برگزار کرد.

با این حال، بزرگترین خطر برای یورو/دلار آمریکا، بحران انرژی در اروپا است که پس از کاهش عرضه گاز طبیعی روسیه به منطقه یورو شکل گرفته است. در همین راستا، روسیه عرضه خود به آلمان را حدود ۶۰ درصد کاهش داد و این کشور را مجبور کرد تا کارخانه های زغال سنگ خود را مجددا راه اندازی کند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که تورم شاخص قیمت مصرف کننده و تولیدکننده در منطقه یورو ادامه یابد.

این هفته، تعیین نرخ مبادله یورو به دلار آمریکا به انتشار چندین گزارش مهم اقتصادی از اروپا و آمریکا واکنش نشان خواهد داد. طی این هفته، مارکیت داده‌های PMI تولید و خدمات فلش را منتشر خواهد کرد در حالی که ایالات متحده آخرین داده‌های جدید اقتصادی از جمله شاخص بخش مسکن را منتشر می کند. همچنین سخنرانی‌های کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز بر نرخ این زوج تاثیرگذار خواهد بود.

پیش بینی نرخ یورو/دلار آمریکا

احتمال افزایش نرخ جفت ارز یورو/دلار| تعیین تکلیف جهت گیری بازار طی هفته جاری

قیمت جفت ارز یورو- دلار در روز جمعه به بالاترین سطح خود یعنی ۱.۰۶۰۰ رسید و سپس احساسات بازار، این افزایش نرخ را کاهش داد. نرخ این جفت ارز اکنون در ۱.۰۵۰۳ معامله می شود که بالاتر از پایین ترین سطح روز جمعه ۱.۰۴۴۵ است. در نمودار ساعتی، قیمت این جفت ارز اندکی پایین تر از سطح ۳۸.۲ درصد فیبوناچی و کمی بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه خود حرکت کرده است.

بنابراین، چشم انداز یورو به دلار صعودی است و سطح کلیدی بعدی در ۱.۰۵۵۰ قرار دارد. سقوط به پایین‌تر از سطح ۱.۰۴۴۵ جمعه گذشته، نشان‌دهنده وجود فروشندگان بیشتر در بازار و در نتیجه، ریزش به زیر ۱.۰۴۳۰۰ خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha