۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
پیشرفت ۶۵ درصدی سامانه انتقال آب سنندج| شهریور ماه آب سد آزاد وارد تصفیه خانه سنندج می شود
استاندار کردستان:

پیشرفت ۶۵ درصدی سامانه انتقال آب سنندج| شهریور ماه آب سد آزاد وارد تصفیه خانه سنندج می شود

سنندج – استاندار کردستان از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج در راستای رفع مشکلات کیفیت آب شرب مردم این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در بازدید از خط انتقال سامانه سد آزاد به تصفیه خانه سنندج در حدفاصل روستاهای صوفیان و کلکان از روند اجرایی این طرح مهم و راهبردی بازدید کرد.

وی با تایید اینکه پروژه آبرسانی به سنندج از محل سد آزاد فعال و با سرعت در حال پیشرفت است، گفت: طبق وعده‌ای که قبلا داده شده بود و با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته، جدیت پیمانکار و همکاری مطلوب وزارت نیرو با اطمینان می‌توان گفت که در شهریورماه سال جاری مردم سنندج از آب سد آزاد بهره‌مند خواهند شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه هم اکنون پروژه دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و از کل مسیر ۲۷ کیلومتری تاکنون حفاری ۲۴ کیلومتر مسیر صورت گرفته است، اضافه کرد: بیش از ۱۴.۵ کیلومتر مسیر نیز لوله‌گذاری شده و پنج کیلومتر لوله نیز به کارگاه‌ها منتقل شده است.

زارعی کوشا کل پیشرفت پروژه از آغاز تا پایان سال گدشته را ۳۵ درصد ذکر کرد و گفت: از اول سال تاکنون و در یک زمان سه ماه این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت داشته است که نشان از اهتمام وجدیت دولت برای رفع دغدغه شهروندان سنندجی است.

وی همچنین به کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای اتمام آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شده و تا اتمام کامل نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر است.

وی از تامین اعتبار مورد نیاز در راستای تکمیل این پروژه بر اساس برنامه زمانبندی شده خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به پیگیری های صورت گرفته و بر اساس یکی از بندهای مصوبات سفر وزیر نیرو به کردستان، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه تامین شده و در این زمینه هیچ گونه مشکلی نداریم.

استاندار کردستان همچنین به مردم ساکن روستاهای مسیر انتقال آب به تصفیه‌خانه سنندج اطمینان داد که حتما آنان نیز از مواهب این پروژه و آب سد آزاد بهره‌مند خواهند شد.

سامانه انتقال آب سدآزاد به تصفیه خانه سنندج یکی از وعده های دولت روحانی بود که مقرر شده بود این پروژه تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گیرد که این وعده محقق نشد و امروز این میراث به دولت رئیسی رسیده است.

از سالهای ابتدایی دهه ۹۰ تاکنون کیفیت آب شرب سنندج پایین آمده است و علاوه بر بوی بد، رنگ آب نیز تغییر کرده است و در طول این سالها بارها وعده ساماندهی این موضوع اعلام شد که تا این لحظه تمامی وعده های داده شده عملیاتی نشده اند و سنندجی ها همچنان مجبورند آب بی کیفیت مصرف کنند.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha