۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
احتمال افت قیمت نقره به محدوده ۲۰ دلار| دست بالای بازار در اختیار خرس ها
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

احتمال افت قیمت نقره به محدوده ۲۰ دلار| دست بالای بازار در اختیار خرس ها

قیمت نقره برای دومین روز متوالی با کاهش ۰.۷۵ درصدی حول پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی ۲۱.۴۷ دلار قرار داشته و احتمال ریزش بیشتر قیمت وجود دارد.

به گزارش بازار، قیمت نقره (XAG/USD) برای دومین روز متوالی با کاهش ۰.۷۵ درصدی حول پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی ۲۱.۴۷ دلار قرار داشته و این در حالیست که خرس‌ها منتظر شکست فنی و اصلاح بیشتر قیمت در صبح روز دوشنبه هستند.

همچنین افزایش تعداد فروشندگان و قدرت گسترده دلار آمریکا نیز از مهمترین دلایل ناتوانی نقره در عبور از مقاومت ۲۲ دلاری است.

با این حال، وضعیت RSI تقریباً در محدوده فروش بیش از حد قرار گرفته و اندیکاتور ۱۰۰-HMA نیز حاکی از کاهش فوری قیمت نقره به حدود قیمت ۲۱.۵۰ دلار است. حمایت افقی یک هفته ای نقره نیز نزدیک به قیمت ۲۱.۳۵ دلار است.

در صورتی که قیمت به زیر ۲۱.۳۵ دلار کاهش یابد، نمی توان احتمال کاهش قیمت ماهانه جدید را که در حال حاضر حدود ۲۰.۹۰ دلار است، نادیده گرفت. همین امر پایین ترین قیمت سالانه را که در ماه مه نزدیک به ۲۰.۴۵ دلار است، برجسته می کند.

احتمال افت قیمت نقره به محدوده ۲۰ دلار| دست بالای بازار در اختیار خرس ها

در همین حال، بازگشت خریداران نقره به معاملات، یک شکست واضح از مانع ۲۲ دلاری نیاز دارد. اگرچه، سطح ۲۰۰-HMA روزه نفره روی ۲۱.۶۵ دلار و خط پایین مثلث فوق در حدود ۲۱.۸۰ دلار قرار دارند، این شرایط ممکن است احتمال بازیابی فوری قیمت نقره را محدود کند.

اما در صورتیکه قیمت نقره بتواند فراتر از ۲۲.۰۰ دلار افزایش می‌یابد، هدف بعدی روی نقطه ۲۲.۳۰ دلار بوده و بالاترین قیمت ماهانه یعنی ۲۲.۵۱ دلار ممکن است به گاوهای بازار، انگیزه لازم برای ورود به معاملات را بدهد.

کد خبر: ۱۵۷٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha