۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
ادامه بررسی جزئیات طرح کنترل ساماندهی اجاره بها به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

ادامه بررسی جزئیات طرح کنترل ساماندهی اجاره بها به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت طرح ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، ادامه بررسی جزئیات طرح به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در تشریح نشست روز یک شنبه ( ۲۹ خرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آغاز فصل جا به جایی مستاجران و افزایش سرسام آور و بی ضابطه اجاره بها املاک مسکونی که مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را با مشکل مواجه کرده است، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را در خصوص ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی تدوین کرده و نمایندگان نیز در صحن علنی مجلس به بررسی دو فوریتی آن رای مثبت دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح به منظور بررسی و چکش کاری به کمیسیون عمران ارسال و کلیات آن نیز به تصویب اعضا رسید و سپس به منظور بررسی دقیق تر به کمیته تخصصی ارجاع و طی جلسات متعدد با حضور مسئولان دولتی، کارشناسان مرکزپژوهش ها و صاحب نظران بررسی شد.

ایری اظهار کرد: با توجه به اینکه مصوبه دولت در زمینه تعیین حداکثر افزایش اجاره‌بها در هر سال تا سقف ۲۵ درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهرهای سراسر کشور مورد تایید شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا قرار گرفت، این مصوبه تا زمان تبدیل شدن طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی به قانون اجرایی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ادامه اعضای کمیسیون عمران به جزئیات طرح ورود کرده و تمامی مواد آن را با حضور مسئولان دولتی مورد بحث و بررسی قرار دادند اما به دلیل اهمیت موضوع و بررسی دقیق تر تصویب جزئیات آن به جلسات بعدی موکول شد. طبق آیین نامه داخلی مجلس با توجه به تصویب بررسی دو فرویت طرح مذکور، روز سه شنبه هفته جاری باید در دستور کار صحن قرار می‌گرفت که مقرر شد از هیات رئیسه مجلس برای بررسی بیشتر وقت گرفته شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha