۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
گردش مالی یک هزار میلیارد تومانی خرید گندم در استان همدان
سالانه صورت می‌گیرد؛

گردش مالی یک هزار میلیارد تومانی خرید گندم در استان همدان

همدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گردش مالی سالانه خرید گندم در استان همدان را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

ظاهر پورمجاهد در گفتگو با خبرنگار بازار پیرامون وضعیت ارزآوری گندم در همدان میزان گردش مالی سالانه خرید گندم در استان یک هزار میلیاردی عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای انجام خرید به موقع گندم انجام شده است.

وی بابیان اینکه باید پرداختی‌های کشاورزان به موقع صورت گیرد کما اینکه شروع بهنگام کمیسیون‌های عضو کارگروه خرید تضمینی گندم در همدان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بیش از ۶۰ کمیسیون خرید گندم در ۶۰ نقطه جغرافیایی استان فعال هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با یادآوری اینکه طبق آنچه برآورد شده در سال جاری ۷۵۰هزار تن گندم تولید می‌شود، گفت: برآورد خرید دولتی گندم در سال جاری ۵۲۰ هزار تن است.

پورمجاهد به شکل کارگروه خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در همدان اشاره کرد و با بیان اینکه این کارگروه هر ۱۵ روز یکبار تشکیل خواهد شد، گفت: این استان از قطب های تولید گندم در کشور است.

وی با یادآوری اینکه همدان با مساحت یک‌ میلیون و ۹۴۹ هزار هکتار دارای ۳۹ تا ۴۰ درصد کاربری بخش کشاورزی است و در بخش زراعی سه میلیون و ۵۵۱ هزار تن محصول تولید می کند، افزود: در حال حاضر عملیات مبارزه با سن غلات برای تولید گندم و جوی مرغوب در مزارع استان آغاز شده است.

کد خبر: ۱۵٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha