۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸
اتحادیه اروپا از ذخیره گازی زمستانی استفاده کرد

اتحادیه اروپا از ذخیره گازی زمستانی استفاده کرد

موسسه زیرساخت گاز اروپا اعلام کرد، میزان ذخیره گاز اتحادیه اروپا این هفته برای نخستین بار در دو ماه (گذشته) کاهش یافت.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی آر تی روسیه در سایت خود نوشت: کشورهای اتحادیه اروپا ناچار شدند از ذخیره گاز (زمستانی) خود استفاده کنند.

کشورهای اتحادیه در حال تجربه نخستین کاهش در میزان ذخیره (خود) از زمانی هستند که به طور فعالانه، ذخیره سازی انرژی برای استفاده بعدی را آغاز کردند.

برابر تازه‌ترین داده‌ها از (موسسه زیرساخت گاز اروپا که بلومبرگ آن را نقل کرده است، میزان ذخیره گاز اتحادیه اروپا این هفته نخستین بار در دو ماه (گذشته) کاهش یافت.

این کاهش، که به عنوان نشانه‌ای از بحران اقتصادی در حال عمیق شدن در اروپا، تلقی می‌شود، سبب شد تا (قیمت) داد و ستدهای آینده سوخت، بالاترین افزایش هفتگی خود را از اواخر فوریه داشته باشد.

وارن پترسون، رئیس راهبرد فرآورده‌های اصلی برای گروه آی ان جی، به این رسانه خبری گفت: "روشن است که این کاهش میزان ذخیره نباید در فصل تزریق (به ذخایر) رخ دهد. این (وضع) برای بازار بی ثبات کننده خواهد بود و احتمال دارد که سبب پشتیبانی از قیمت‌ها (ی فزاینده نفت و فرآورده‌های نفتی) شود. "

کاهش ذخیره، که بیشتر وقت‌ها در اوج فصل زمستان رخ می‌دهد، در میانه قطع تامین گاز برای مشتریان در ایتالیا، آلمان، فرانسه و اتریش که دو روز پیش، "گازپروم" شرکت بزرگ انرژی روسیه اعلام کرد، رخ داده است.

در روز سه شنبه، شرکت سنت پترزبورگ روسیه اعلام کرد که میزان تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم را پس از آنکه شرکت "زیمنس انرژی"، تامین کننده آلمانی تجهیزات نتوانست دستگاه‌های تلمبه گاز را به موقع به ایستگاه کمپرسور آن بازگرداند، کاهش می‌دهد.

این شرکت روس همچنین میزان تامین گاز تحویلی به فنلاند، لهستان، بلغارستان، اورستد دانمارک، شرکت گازترا هلند، و شرکت بزرگ شل برای قراردادهای آلمانی اش را کاهش داد. اقدام شرکت یاد شده به علت خودداری آن‌ها از عمل به پیشنهاد مسکو به پرداخت بهای گاز به روبل در واکنش به تحریم‌های فراگیری که بسیاری از کشورهای غربی و دیگر کشورها ضد روسیه به اجرا گذاشتند، صورت گرفت.

میزان گازی که روسیه به دیگر بخش‌های اروپا از طریق خط لوله نورد استریم تحویل می دهد، برابر گزارش‌ها تا ۶۰ درصد در این هفته کاهش یافت که سبب افزایش قیمت‌ها شد.

کد خبر: ۱۵۷٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha