اصلاح ارز ترجیحی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
نائب رئیس اتاق ایران:

اصلاح ارز ترجیحی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است

سلاح ورزی، نائب رئیس اتاق ایران با تأکید بر استقبال بخش خصوصی از حذف ارز ترجیحی می‌گوید: این سیاست در بلندمدت موجب رقابت‌پذیری و توسعه اقتصادی کشور می‌شود و زمینه‌ساز توسعه اقتصادی خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بسیج تجربیات خوبی در ایام کرونا و کمک به تأمین نیازهای بهداشتی مردم کسب کرد اما با فقدان پایگاه اطلاعاتی از ظرفیت‌های موجود مواجه هستیم و ایجاد چنین پایگاهی می‌تواند دانشی ارزشمند در خدمت اقتصاد باشد.

حسین سلاح‌ورزی روز پنجشنبه در گردهمایی دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی سراسر کشور در اتاق بازرگانی خرم‌آباد افزود: فلسفه ایجاد اتاق بازرگانی شناسایی مشکلات بخش خصوصی است که ارائه نظرات به‌صورت انتقاد است اما فعالان اقتصادی هدفی به‌جز اعتلای نظام نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه ارتباط خوبی بین بسیج صنعتی و بسیج اصناف و دیگر بخش‌ها وجود دارد، ادامه داد: عمده مشکلات اقتصادی در کمبود سرمایه‌گذاری است و تشکیل سرمایه نیاز به حمایت و امنیت روانی دارد و بسیج می‌تواند در این راستا مؤثر باشد.

سلاح‌ورزی بر لزوم حمایت و توسعه سرمایه‌گذاری در کشور تأکید کرد و افزود: علیرغم اینکه اتاق بازرگانی بر سیاست اقتصادی نقد دارد اما در موضوع اصلاح ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی استقبال می‌کند؛ چراکه تأثیر بلندمدت آن در رقابت‌پذیری و توسعه اقتصادی تأثیرگذار است و زمینه‌ساز توسعه اقتصادی خواهد بود.

ایجاد زنجیره امین در اقتصاد اجرایی می‌شود
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور نیز در این مراسم، با بیان اینکه ایجاد زنجیره امین برای توسعه و رقابت‌پذیری در اقتصاد کشور اجرایی می‌شود، گفت: برای توسعه نسبت به اقدامات گذشته باید به‌صورت پویا حرکت کرد.

غلامرضا حسن‌پور افزود: صنعت، دانشگاه و بازار باید در ارتباط باشند و در صورت هماهنگی بین این اضلاع توسعه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح جلوگیری از ورود ریزگرد در دستور کار قرار دارد چراکه اکنون به یک معضل بزرگ تبدیل شده و بسیاری از استان‌ها درگیر شده‌اند.

وی بیان کرد: افرایش تولید و ایجاد رقابت داخلی باید در دستور کار قرار گیرد همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد تولیدات می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

حسن‌پور بیان کرد: اگر در تأمین مواد اولیه از تجار امین استفاده کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود همچنین توجه به واحد تولیدی کوچک ضروری است و تنها واحدهای تولیدی بزرگ نمی‌توانند در توسعه مؤثر باشند.

وی گفت: شناسایی واحدهای کوچک و متوسط توسط بسیج اصناف و با حمایت اتاق بازرگانی ضروری است.

جنگ اقتصادی علیه کشور آخرین تلاش دشمن است
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این مراسم گفت: جنگ اقتصادی علیه کشور آخرین تلاش دشمن است بنابراین با ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی می‌توانیم با آن مقابله کنیم.

مجید سوری اظهار کرد: نقش بسیج اصناف در طول عمر انقلاب اسلامی را نمی‌توان نادیده گرفت و اکنون دشمن حربه‌های مختلف را برای مقابله با کشور بکار گرفته است.

وی گفت: دشمن تهدیدات امنیتی، فرهنگی، تجزیه‌طلب را در کشور به راه انداخته و همواره ناموفق بوده اما آخرین حربه دشمن جنگ اقتصادی است و اگر بتوانیم با آن مقابله کنیم خلع سلاح می‌شود.

وی بیان کرد: دشمن در جنگ اقتصادی، پیوست رسانه‌ای و فرهنگی را در راستای این جنگ برنامه‌ریزی کرده و مقدمه جنگ اقتصادی را حدود ۲۰ سال پیش آغاز کرد.

سوری ادامه داد: چالش اصلی ما در اقتصاد به‌واسطه تهاجم فرهنگی دشمن است که سبک زندگی را تغییر داده و اگر بتوانیم سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج دهیم موفق خواهیم شد.

وی اظهار کرد: تقویت نیروهای بازرس در قالب بسیج اصناف در سطح بازار می‌تواند در کاهش چالش اقتصادی تأثیرگذار باشد.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha