۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
تولید ساندویچ پانل پلی اورتان با کاغذ ضد آب برای اولین بار در کشور
به همت محققان تبریزی تحقق یافت؛

تولید ساندویچ پانل پلی اورتان با کاغذ ضد آب برای اولین بار در کشور

تبریز- محققان تبریزی در قالب یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید ساندویچ پانل پلی اورتان با کاغذ ضد آب شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، ساندویچ پانل یک نوع مصالح ساختمانی مدرن است که از تزریق ماده عایق (پلی استایرن، پلی اورتان، ایکس پی اس) ما بین ۲ لایه فلزی ساخته می شود و علاوه بر تامین پوشش، عایق سازی بهتر و وزن کمتر سازه ها را به ارمغان می آورد.

واحد تحقیق و توسعه شرکت نوردکاران فولاد غرب با تلفیق اهداف کاهش هزینه های مصرف کنندگان و در عین حال بهره مندی از محسنات تولیدات پلی اورتانی، برای اولین بار در کشور اقدام به تولید موفق ساندویچ پانل یک رو کاغذ ضد آب کرده است.

کاغذ استفاده شده در این محصول از نوع کاغذ ضدآب بوده و علاوه بر مقاومت چشمگیر در برابر نفوذ آب، امکان لانه گزینی حشرات را از بین برده و در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی را به همراه دارد.

قابلیت شستشو، خصوصیات آنتی میکروبیال در کنار عایق سازی بهینه از دیگر ویژگی های کاغذ ضد آب مورد استفاده در این محصول جدید می باشد که آنرا به عنوان یک گزینه سبک، مقرون به صرفه و پرفایده برای تامین پوشش انواع سازه ها بدل می‌کند.

گام های موجود در این محصول منحصر بفرد و اقتصادی بمانند دیگر پروفیل مشابه ۲ ورق پلی اورتانی بوده و توانسته تمامی استانداردهای لازم در امر ساخت و بکارگیری ساندویچ پانل، از جمله تست آتش، فشار، ضربه، مقاومت و دانسیته سنجی را اخذ کند.

برابر اصل سفارشی سازی در محصولات نوردکاران فولاد غرب ضخامت کاغذ و دانسیته فوم بسته به نیاز متقاضیان در این محصول نیز قابل تغییر می باشد. بطوریکه مشتریان می‌توانند با بهره مندی از دانش تیم تحقیق و توسعه این شرکت برابر بودجه اقتصادی و موارد مصرف ساندویچ پانل، بهترین نوع ضخامت ها را انتخاب کنند.

ساندویچ پانل یک رو کاغذ ضد آب نوردکاران فولاد غرب بعنوان یک محصول دوست دار محیط زیست رده بندی می شود و امکان بازیافت و برگشت به چرخه تولید را دارد.

زبان طراحی این محصولات به نحوی است که در مدت زمان بسیار کوتاهی پوشش سازه ها را تامین کرده و تمامی استانداردهای ساخت وساز را بدنبال داشته باشد.

این محصول جدید و منحصر بفرد هم اکنون در پروفایل سقفی قابل سفارش گذاری بوده و برنامه‌ریزی برای تولید آن در پروفایل دیواری نیز در دست اقدام است.

اگرچه تولید ساندویچ پانل ازکاغذ فویل دار آلمینیومی پیش از این نیز سابقه داشته است اما تولید این محصول با استفاده از کاغذ ضد آب برای اولین بار در کشور عملیاتی می شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha