۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
آبرسانی به ۳۰۰ روستای تشنه در خراسان جنوبی| احداث ۳۰ هزار متر مکعب مخزن در استان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اعلام کرد؛

آبرسانی به ۳۰۰ روستای تشنه در خراسان جنوبی| احداث ۳۰ هزار متر مکعب مخزن در استان

بیرجند- امامی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۳۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می شوند که بیشتر آنها کم برخوردار و کم جمعیت هستند.

حسین امامی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حدود ۳۰۰ روستای کم برخوردار و کم جمعیتی که با تانکر آب رسانی می شوند، گفت: این روستاها شبکه آب دارند ولی از نظر کیفی به دلایل مختلف آب پایدار ندارند که به این روستاها با تانکر آب رسانی می شوند.

به گفته وی به ۴۰ تا ۵۰ روستا به دلیل نداشتن آب پایدار با تانکر آب رسانی می شود که در زمینه تانکر دغدغه ای نداریم چون تانکرهای گذشته که نیاز به تعمیر داشته اند، این کار انجام شده و تعدادی هم اجاره خواهیم کرد و در صورت نیاز برای خرید تانکرهای جدید هم اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در مجموع آب هزار و ۱۰۰ روستا را که مشکل خطوط انتقال یا شبکه توزیع دارند را با تانکر تامین می کنیم و حدود ۵۰ درصد شبکه های توزیع آب روستایی نیاز به اصلاح ولتاژ دارند.

امامی تصریح کرد: حدود ۵۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه های آب روستاها و شهرهای استان برآورد شده که برای امسال ۱۰۰ میلیارد تومان آن از منابع مختلف تامین شده است.

وی با بیان اینکه عمر مفید شبکه های توزیع آب با توجه به شرایط موجود در استان ۲۵ تا ۳۹ سال است، گفت: ۳۰ هزار متر مکعب مخزن در حال احداث داریم و حدود ۳۰ هزار متر مکعب مخزن جدید هم برای شهرستان های استان پیش بینی کرده ایم تا با اجرای آنها به ازای هر مشترک یک متر مکعب مخزن داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: بخشی از روستاهایی که تنش آبی دارند در قرار داد موجود پیش بینی نشده اند که در قرار داد با قرارگاه امام حسن(ع) دیده خواهند شد که امیدواریم پیشنهاد ارائه شده در این خصوص به زودی نهای شود تا با دستور استاندار در هفته دولت ۱۴۰۲ روستای بالای ۲۰ خانواربدون آب شرب نداشته باشیم.

امامی ادامه داد: حدود ۳۵۰ میلیارد تومان برای پایداری آب بهداشتی برای روستاهای دارای مخزن که با قطعی آب مواجه اند اختصاص یافته است که در این راستا بخش زیادی از خطوط انتقال قبلی تعویض می شوند که همه مناطق استان در این زمینه مد نظر قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: همه روستاهای شهرستان های بشرویه، فردوس و سرایان با انجام این کار از آب شرب برخوردار خواهند شد و مجتمع های آب رسانی دیگری هم که مشکل دارند، شناسایی شده اند تا مشکلات آنها هم حل شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha