۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
۵ هزار واحد مسکونی در زنجان ساخته می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

۵ هزار واحد مسکونی در زنجان ساخته می‌شود

زنجان- بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت سالانه پنج هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد.

مسعود بیات منش در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: استان زنجان به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در قانون جهش مسکن، ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال در کشور تعیین و ابلاغ شده است که سهم ابلاغی برای ساخت مسکن از محل طرح جهش مسکن برای استان زنجان بیش از ۷۰ هزار واحد در چهار سال تعیین و ابلاغ شد،اظهار کرد: ۲۰ هزار واحد از این تعداد، سهم بخش روستایی است و در این راستا سالانه پنج هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده در ۲۱ شهر اختصاص داده شده که هر سال ۳ هزار واحد ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت همچنین ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که باید زمین تامین شود و تاکنون برای ۱۷ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است و از فونداسیون و تا مرحله نازک کاری انجام شده و از مردادماه این واحدها تحویل داده می‌شوند.

بیات منش تاکید کرد: این طرح در استان طبق روال خوبی جلو می‌رود و این استان توانمندی خود را به وزارت راه و شهرسازی نشان داد که توانست سهم ساخت مسکن را از ۵۰ هزار واحد مسکونی به ۷۱ هزار واحد برساند.

وی با بیان اینکه زمین ۱۱ هزار واحد مسکونی را در شهر زنجان آماده کردیم که قرار داد ساخت این تعداد واحد مسکونی را تا اواخر شهریورماه یا آذرماه نهایی خواهد شد و عملیات اجرایی شروع می‌شود،افزود: طی پنج سال اخیر بخش خصوصی در استان به طور میانگین هر سال چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان بیان داشت: خوشبختانه استان زنجان در بخش پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی دارد و طبق برنامه جلو می‌رود.

بیات منش گفت: استان تهران با ۱۷ میلیون جمعیت که ۱۷ برابر جمعیت استان زنجان جمعیت دارد و تاکنون برای ۹ هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کرده ولی در این استان برای بیش از هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده است.

وی یاد آور شد: در پروژه های نهضت ملی مسکن باید پیوست فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید قرار گیرد و در داخل مجتمع‌ها هم فضای اداری و فرهنگی (مسجد و مهد کودک) هم مد نظر قرار گرفته و در عین حال که واحدهای مسکونی در استان ساخته می‌شود مدرسه هم در دست ساخت داریم و تعداد مدارسی که در دست احداث داریم بیشتر از مدارسی است که اداره نوسازی می‌سازد.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت ابراز داشت: با حوزه علمیه هم تفاهم نامه‌ای بسته شده که روحانیون و طلابی که واجد شرایط هستند در پروژه‌ها توزیع شوند تا کارهای تبلیغاتی و دینی مجتمع‌ها را انجام دهند و این اقدامات توسط دست اندرکاران حوزه راه و شهرسازی انجام می‌شود.

بیات منش یاد آورشد: در هر پروژه‌ای سه الی چهار درصد از واحدهای مسکونی به مسکن محرومین اختصاص یافته است.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha