۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
دولت مانع خام فروشی نهاده دامی شود
یک فعال اقتصادی:

دولت مانع خام فروشی نهاده دامی شود

گرگان- عابدی، مدیرعامل شرکت خوراک دام و طیور عابد، گفت: نهاده دامی باید در کارخانه ها فراوری شود و اگر دولت مانع خام فروشی نهاده شود ارز کمتری از کشور خارج شده و هم سلامت دام و طیور تضمین می شود.

رضا عابدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به پنج برابری شدن قیمت نهاده های دامی پس آزادسازی نرخ ارز، میزان مورد نیاز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به همان نسبت افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت خوراک دام و طیور عابد، افزود: دولت تسهیلاتی را برای دامداران در نظر گرفته، ولی خیلی از دامداران به دلیل نداشتن شرایط مناسب مانند نداشتن وثیقه بانکی نمی توانند این تسهیلات را دریافت کنند از طرفی دیگر این تسهیلاتی که دولت می دهد حدود ۳۰ درصد از سرمایه در گردش مرغدار و دامدار را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح حذف ارز کارخانه ها این کمبود نقدینگی را جبران می کردند، خاطرنشان کرد: با افزایش پنج برابری قیمت ها برای کارخانه هم خیلی سخت است، بتواند این مسئله را جبران کند.

این تولید کننده با بیان اینکه دولت با حذف ارز بخشی از کار را انجام داده و جلوی رانت گرفته شده، تصریح کرد: در اقدام بعدی دولت باید مانع خام فروشی نهاده دامی شود.

عابدی اضافه کرد: یکی از محدود کشورهای هستیم که از دان خام استفاده می کنیم اما در کشورهای پیشرفته تمام مواد مورد نیاز و ارسالی توسط کارخانه انجام می شود.

وی افزود: ذرت، دانه سویا و دیگر موارد را دامدار مستقیم خریداری و در دامداری آن را خرد کرده و مورد استفاده قرار می دهد در حالی که اگر این مسئله در کارخانه انجام شود بار میکروبی دان از بین خواهد رفت همچنین تبدیل دان خام در کارخانه به نهاده دامی سبب می شود که ارزش غذایی این محصولات افزایش یابد که به واسطه آن ارز کمتری برای تامین نهاده از کشور خارج می شود.

مدیرعامل شرکت خوراک دام و طیور عابد در خاتمه یادآور شد: علاوه بر آن با فراوری این محصولات در کارخانه ها سلامت غذایی گوشت و مرغ تضمین می شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عباس IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      خوب‌به‌فکر‌خودتی‌نهاده‌‌خام‌بدن‌به‌تو‌که‌شما‌هم‌اشغال‌بهش‌بزنید‌بدید‌به‌دام‌های‌ما‌‌از‌این‌فکرا‌برای‌ما‌نکن