۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
بسته ۱۰۰ روزه سفر دولت به مازندران| چراغ پروژه‌های بر زمین مانده روشن شد
بازار گزارش می‌دهد؛

بسته ۱۰۰ روزه سفر دولت به مازندران| چراغ پروژه‌های بر زمین مانده روشن شد

ساری- قریب به ۱۰۰ روز از سفر دولت به مازندران می گذرد و ۱۵ درصد از اعتبارات مصوب ۱۷ هزار میلیارد تومانی به استان جذب شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: ۲۰ اسفند پارسال رئیس جمهور در قالب هفدهمین سفر استانی به مازندران سفر کرد و با تصویب بیش از ۱۷۰ مصوبه و تخصیص ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار، بر گره گشایی از موانع فراروی استان برنامه ریزی کرد.

طبق برنامه ریزی مقرر است اعتبارات درنظر گرفته شده در بازه زمانی سه ساله به استان مازندران تخصیص داده شود اما با گذشته ۱۰۰ روز ۱۵ درصد از تعهدات عملیاتی شده و چرخ بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره نیز گرم شده است.

محمدعلی نوبخت فرماندار ساری با اشاره به اعلام برش بودجه سفر از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به فرمانداری اظهار داشت: نماینده‌ای ویژه ای برای پیگیری مصوبات سفر دولت در شهرستان شکل گرفته است.

تعریف ۲۱ پروژه اولویت دار و مهم در ساری
وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه ۲۱ پروژه مهم و اولویت دار مشخص شد، افزود: از این تعداد پنج پروژه ناتمام که در سفر دولت برای آن اعتبار گذاشته شد، در دست پیگیری بوده و نیروگاه زباله سوز از جمله آن است.

وی نیروگاه زباله سوز، تالار مرکزی، محور ساری – تاکام و مرمت را از جمله پروژه‌های مهم برشمرد و گفت: موضوع نیروگاه زباله سوز با محوریت معاونت عمرانی استانداری در دست پیگیری است.

نوبخت یادآور شد: انتظار ما از شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها این است که نظارت بیشتری الزامی است و تعریض محور ساری – تاکام باید تسریع یابد.

بسته ۱۰۰ روزه سفر دولت به مازندران| چراغ پروژه های بر زمین مانده روشن شد

راه و شهرسازی از جمله حوزه‌هایی است که درصد بیشتری از اعتبارات و مصوبات سفر هیئت دولت به مازندران را به خود اختصاص داده است، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات و مصوبات سفر دولت مربوط و شرکت ساخت به این اداره است، افزود: ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار سهم راه و شهرسازی و هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان سهم شرکت ساخت بوده است.

پروژه‌های سفر راهسازی فعال است
وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همه پروژه‌های مصوبات سفر در حوزه راه وشهرسازی فعال است، افزود: در سال قبل ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد که ۶۵ میلیارد تومان مصوبات سفر و ۷۵ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های استانی و متوازن بوده است.

وی یادآور شد: در دومرحله برای پروژه‌ها در قالب هفت ردیف اعتبار ابلاغ شد و باند دوم محور کیاکلا – بهنمیر از جمله طرح‌ها است و چهار پیمانکار در آن مشغول عملیات هستند.

نظری یادآور شد: بنا داریم سه دستگاه دوربرگردان در محور کیاکلا احداث کنیم و پروژه نکا – نیروگاه و بندرامیرآباد نیز از دیگر پروژه‌ها به شمار می‌رود و پروژه ساری – خزر آباد و ساخت پل با دهانه ۱۰۰ متری در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی پروژه آمل – فریدونکنار را از دیگر طرح‌های راه و شهرسازی برشمرد و گفت: جاده قدم آمل – بابل جزو مصوبات سفر دولت است ولی تخصیص اعتباری نداشتیم.

۱۱۰ روستا ایمن سازی می‌شود
در حوزه بنیاد مسکن نیز طرح‌های خوبی از سوی دولت برای مازندران طراحی شده است، علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اظهار اینکه ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه بنیاد مسکن درنظر گرفته شد، افزود: از این اعتبار ۱۶ میلیارد تومان مربوط به بازنگری طرح‌ها، ۱۴۴ میلیارد تومان مربوط طرح‌های هادی و ۵۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی روستاها درنظر گرفته شد.

وی با اظهار اینکه طرح‌های ۱۵۰ روستا بازنگری می‌شود، طرح هادی ۲۸۰ روستا اجرا و ۱۱۰ روستا ایمن سازی می‌شود، گفت: ۱۰ تا ۱۱ درصد از اعتبارات تخصیص یافته وطرح هادی ۲۹ روستا شرع شده است.

بسته ۱۰۰ روزه سفر دولت به مازندران| چراغ پروژه های بر زمین مانده روشن شد

آسمانی مقدم یادآور شد: همچنین یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای بازنگری طرح‌های هادی تخصیص یافت و این طرح در ۱۲ روستا شروع شده که پیشرفت فیزیکی آن ۹۰ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: برای ایمن سازی روستاهای درمعرض خطر نیز پنج میلیارد تومان تخصیص یافت که ۱۵ روستا را شامل می‌شود و تا یک ماه آینده این طرح تکمیل می‌شود.

در حوزه گردشگری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌ها در سال جاری و سال آینده مصوب شد و در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان برای رویداد گردشگری ساری ۲۰۲۲ تخصیص داده شد. مهدی ایزدی سرپرست گردشگری مازندران با اظهار اینکه رویداد ساری ۲۰۲۲ برگزار شد، افزود: برای توسعه زیرساخت‌ها در چالوس، کیاسر، سوادکوه شمالی و سورت قراردادهایی با پیمانکاران بسته شده است.

در قالب سفر هیئت دولت به مازندران ۵۴۶ طرح تولیدی و سرمایه گذاری دارای اولویت برای دریافت تسهیلات در مازندران تعریف و معرفی شد و ۱۱ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن درنظر گرفته شده است، همچنین برای ازدواج جوانان دو هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان تسهیلات سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد و فرایند اجرای طرح‌های اقتصادی و عمرانی نیمه کاره با سفر دولت به مازندران شتاب گرفته است.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha