۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
همسان سازی ضرایب مالیاتی برای حمایت از اصناف ضروری است
رئیس اتاق اصناف مرکز آذربایجان‌غربی:

همسان سازی ضرایب مالیاتی برای حمایت از اصناف ضروری است

ارومیه- رئیس اتاق اصناف مرکز آذربایجان غربی با بیان اینکه بحث دریافت مالیات از کسبه اصناف را با مشکل مواجه کرده است، گفت: همسان سازی ضرایب مالیاتی برای حمایت از اصناف ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف مرکز آذربایجان غربی، اصغر طاهری پور در این زمینه اظهار کرد: در چرخه اخذ مالیات، از یک کسبه بارها مالیات اخذ می‌شود زمان فروش مغازه، برای سرقفلی، ارزش افزوده و درآمد چندین نوع مختلف مالیات است که توسط کسبه باید پرداخت شود که این امر عملا آنان را دچار مشکلات کرده است.

وی ادامه داد: اگر موضوع اخذ مالیات از سپرده های بانکی، صحت داشته باشد قطعا سبب آسیب به بازاریان و خروج سرمایه از بانک‌ها و تبدیل آن به ارز و سکه خواهد شد.

طاهری پور خاطرنشان کرد: اصناف در کمک به ثبات اقتصادی در کنار دولت هستند؛ اصناف همیشه در کنار دولت و نظام بوده‌ و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه اصناف روزهای بسیار سختی را در دوره کرونا پشت سر گذاشتند و بارها طبق دستور ستاد ملی برای حفظ جان مردم، کسب و کار خود را تعطیل کردند، گفت: در دوره گذشته قرار بر این بود که در قالب بسته‌های تشویقی از اصناف حمایت شود ولی این اتفاق انجام نشد و بسیاری از اصناف به همین خاطر ورشکست شدند.

طاهری پور با بیان اینکه نوسانات قیمت سبب متضرر شدن اصناف شده است؛ در این شرایط دریافتی‌های مالیاتی باید کارشناسی شده باشد، افزود: تصمیمات مالیاتی باید بر مبنای درآمد استان‌ها سنجیده شود تا تفاوتی بین تهران و شهرهاستان‌ها که اکثر کسبه خرده فروش هستند، وجود داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف مرکز آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اخذ مالیات یکسان در همه شهرها به دلیل نبود درآمد یکسان عادلانه نیست به خصوص اینکه میزان درآمد در آذربایجان‌غربی پایین تر از متوسط کشوری است.

وی یادآور شد: کاش سازمان امور مالیاتی تمرکز بیشتری برای دریافت فرارهای مالیاتی داشته و به جای اخذ چند نوبته مالیات از واحدهای صنفی بدنبال راهکاری موثر برای شناسایی کسب و کارهایی باشد که بدون پرداخت مالیات، فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۱۵۶٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha