۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
احداث مخازن ذخیره آب اضطراری در ۳۷۴ نقطه شهر تهران
استاندار تهران عنوان کرد

احداث مخازن ذخیره آب اضطراری در ۳۷۴ نقطه شهر تهران

استاندار تهران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نامطلوب منابع آب شهر تهران و لزوم مدیریت مصرف آب توسط مشترکان گفت: طی بازه زمانی دو ساله، در ۳۷۴ نقطه شهر تهران مخازن ذخیره آب اضطراری احداث می‌شود.

به گزارش بازار، محسن منصوری در جریان سفر به شهرستان رباط‌کریم و بازدید از تأسیسات و پروژه‌های آبرسانی استان تهران گفت: هم‌اکنون ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران ۶۴۰ میلیون مترمکعب است و چنین شرایطی صرفه‌جویی مردم استان را بیش از پیش می‌طلبد.

منصوری با اشاره به تکمیل ایستگاه پمپاژ آب به شهر پرند گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین آب‌رسانی به پرند انجام شده است و بلافاصله پس از تکمیل زیرساخت، منابع هم تامین خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره به پروژه آب‌رسانی شهر پرند و خط الغدیر۲ خاطرنشان ساخت: با بهره‌برداری از این طرح امکان انتقال و تامین آب برای جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر فراهم خواهد شد.

استاندار تهران هم‌چنین در بازدید از کارخانه تولید مخازن فولادی آب‌رسانی اضطراری تهران گفت: پروژه آب‌رسانی اضطراری شهر تهران یکی از شاهکارهای مدیریتی مجموعه آب و فاضلاب تهران است که در چارچوب پدافند غیرعامل در حال اجراست.

وی افزود: در این راستا تا پایان سال ۱۴۰۳ در ۳۷۴ نقطه از شهر تهران مخازن آب‌رسانی اضطراری نصب و وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

هم‌چنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حاشیه این بازدید و در تشریح وضعیت منابع آب استان گفت: امسال استان تهران ۱۸۰ میلی‌متر بازندگی داشته که نشان‌دهنده کاهش ۲۲ درصدی بازندگی‌ها نسبت به سال گذشته است.

محمدرضا بختیاری با بیان این‌که هم‌اکنون ذخایر مخازن سدهای پنچگانه تهران ۶۴۰ میلیون متر مکعب است افزود: این رقم در روز مشابه سال گذشته ۷۹۲ میلیون مترمکعب و روز مشابه سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۹۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب یعنی حدود ۱۸ درصد آب کشور در شهر تهران مصرف می‌شود بر ضرورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان تهرانی تاکید کرد.

کد خبر: ۱۵۶٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha