۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
 کاهش ۶ درصدی بهای نفت به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی و افزایش ارزش دلار

کاهش ۶ درصدی بهای نفت به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی و افزایش ارزش دلار

بهای جهانی نفت برای نخستین بار در هفته‌های اخیر با کاهش مواجه شده است.

به گزارش بازار، بهای جهانی نفت در پایان معاملات روز جمعه به دلیل نگرانی از اینکه افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ می‌تواند باعث کندی اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای انرژی شود، حدود ۶ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در چهار هفته گذشته رسید. همچنین دلار آمریکا در هفته گذشته به بالاترین سطح خود از دسامبر ۲۰۰۲ در برابر سبدی از ارزهای مختلف رسید؛ موضوعی که باعث می‌شود نفت برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند گران‌تر شود.

روز جمعه بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۶ دلار و ۶۹ سنت یا ۵.۶ درصد کاهش به ۱۱۳ دلار و ۱۲ سنت. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۸ دلار و ۳ سنت یا ۶.۸ درصد کاهش، ۱۰۹ دلار و ۵۶ سنت معامله شد.

این کمترین سطح بسته شدن معاملات نفت برنت از ۲۰ ماه مه و کمترین میزان برای شاخص نفت آمریکا از ۱۲ مه بود. همچنین این بزرگترین کاهش درصد روزانه برای برنت از اوایل ماه مه و بزرگترین کاهش برای شاخص نفت آمریکا از اواخر مارس به شمار می‌رفت.

در هفته گذشته، بهای معاملات برنت برای نخستین بار در پنج هفته اخیر کاهش یافت در حالی که WTI برای نخستین بار در هشت هفته گذشته با کاهش مواجه شد.

در روز دوشنبه، تعطیلات موسوم به Juneteenth, هیچ معامله ای در ایالات متحده انجام نخواهد شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت داده و تجزیه و تحلیل OANDA در این خصوص گفت: «بهای نفت خام سقوط کرد زیرا روسیه گفته است که صادرات نفت باید افزایش یابد و نگرانی‌ها درباره رکود جهانی نیز تشدید شده است.»

کد خبر: ۱۵۶٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha