۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۹
قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار فضای بهره‌مندی از امکانات اقتصادی را برای همه فراهم کرده است
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس:

قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار فضای بهره‌مندی از امکانات اقتصادی را برای همه فراهم کرده است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: با وجود قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار فضای بهره‌مندی از دارایی و امکانات اقتصادی برای همه فراهم شده و این موضوع در نهایت فاصله طبقاتی را کاهش خواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: انحصار یکی از آفت‌های فضای کسب و کار است و این قانون به عنوان یکی از مترقی‌ترین طرح‌های مصوب مجلس درصدد است تا این انحصار را شکسته و عدالت را در کشور جاری سازد.

وی ادامه داد: در موضوع سردفتری اسناد رسمی شاهدیم که مجوز تاسیس بسیاری از دفاتر به صورت خانوادگی و نسل اندر نسل می‌چرخد، در صورتی که انعقاد و تاسیس یک دفتری برای ثبت معاملات اقدام خاصی نبوده و هر شخص دارای تحصیلات حقوقی می‌تواند، دفتر اسناد رسمی را تاسیس کند.

نقدعلی تاکید کرد: انحصار در بسیاری از حوزه‌های شغلی و عرصه‌های کارشناسی، وکالت، سردفتری، داروخانه و ... در کشور وجود دارد و این موضوع موجب کسب درآمدهای نجومی تعدادی افراد خاص و بیکاری تعداد بسیاری دیگر از فارغ‌التحصیلان شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اظهار کرد: انحصار و حلقه بسته مشاغل مختلف موجب شده تا عده‌ای با داشتن تخصص خوب بیرون از حلقه باقی بمانند اما اکنون با وجود قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار فضای بهره‌مندی از دارایی و امکانات اقتصادی برای همه فراهم شده و این موضوع در نهایت فاصله طبقاتی را کاهش خواهد داد.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha