۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
ضرورت اصلاحات اقتصادی در انگلیس

ضرورت اصلاحات اقتصادی در انگلیس

وزیر جوامع در انگلیس اذعان کرد «زمان سخت اقتصادی» در راه است و دولت نمی‌تواند به همه مردم، برای تامین هزینه‌های زندگی کمک کند؛ اقتصاد کشور به اصلاحات دردناک نیازمند شده است.

به گزارش بازار، تورم در انگلیس، اکنون به بالاترین میزان از دهه ۱۹۸۰ میلادی یعنی ۴۲ سال اخیر رسیده است و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده، دو رقمی شود.

مایکل گوو (Michael Gove)، وزیر جوامع در انگلیس می‌گوید «زمان سخت اقتصادی» در راه است و دولت نمی‌تواند به همه مردم، برای تامین هزینه‌های زندگی کمک کند و اقتصاد کشور به اصلاحات دردناک نیازمند شده است.

در حالی که بانک مرکزی انگلیس، پنجمین بار در حدود هفت ماه اخیر برای کمک به مهار تورم، بهره بانکی را در این کشور افزایش داد، وزیر جوامع در دولت انگلیس گفت: در پی جنگ در اوکراین و فروکش کردن کووید، انجام اصلاحات در اقتصاد انگلیس ضروری است.

وی که در نشست مدیران عامل شرکت‌ها در لندن سخن می‌گفت افزود: درست است که وظیفه دولت کمک به فقیرترین قشرهای جامعه است، اما فشار بر منابع مالی دولت موجب شده است نتواند به همه خانوارهای فقیر کمک کند. وی تاکید کرد دولت انگلیس نمی‌تواند به نحو مطلوب، به افرادی که در شرایط دشوار به کمک نیازمندند، امداد رسانی کند.

در حالی که نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی انگلیس رو به افزایش است، گزارش‌های نهادهای ناظر نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی انگلیس ماه گذشته میلادی، ۳ دهم درصد کاهش یافت که بدتر از براوردهای پیشین کارشناسان اقتصادی بود.

بر اساس این گزارش، فشار مالی، به ویژه بر اقشار کم درآمد در انگلیس، باز هم بیش‌تر خواهد شد؛ با افزایش کم سابقه تورم و کاهش چشمگیر رشد اقتصادی در این کشور، اغلب ناظران اقتصادی معتقدند این کشور در آستانه رکود تورمی قرار گرفته است.

دولت انگلیس در حالی از پشتیبانی خانوارهای فقیر ابراز ناتوانی می‌کند که این کشور دارای ششمین اقتصاد بزرگ جهان است.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha