۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
تورم و فشار قیمتی در ماه‌های آینده کاهش می یابد
وزیر اقتصاد:

تورم و فشار قیمتی در ماه‌های آینده کاهش می یابد

اصفهان - خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: در ماه های آینده تورم و فشار قیمتی در کشور کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، احسان خاندوزی در حاشیه سفر به شهرستان گلپایگان در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان اظهار داشت: مهمترین هدف از این سفرها بازدید میدانی از مشکلات و معضلات مردم و اختصاص راهکار و اعتبارات و بودجه برای حل این مشکلات است.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و مردمی کردن یارانه ها در کشور ابراز داشت: اجرای این طرح یک امر ضروری بود هر چند ممکن است در کوتاه مدت سختی هایی برای مردم وجود داشته باشد ولی در دراز مدت انجام این طرح اثرات خوبی برای مردم دارد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مردم در تابستان سال گذشته تورم سختی را گذراندند، تصریح کرد: تمام تلاش دولت این است که پایداری اقتصادی را در کشور فراهم کند تا شاهد ثبات قیمت ها باشیم.

وی با اشاره به شرایط کنونی جهان و چالش هایی که رخ داده است، گفت: هم اکنون بسیار باز کشورهای جهان سیاست های اقتصادی خود را در راستای تامین منافع داخلی خود تغییر داده اند.

تامین همه کالاهای اساسی در داخل کشور
خاندوزی محدود و یا ممنوع کردن محصولات و تولیدات را یکی از سیاست های موجود برخی از کشورها دانست و افزود: با وجود تمام این مشکلات و معضلات هم اکنون شاهد تامین همه کالاهای اساسی در داخل کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم طی ماه های آینده تورم و فشار قیمتی بر مردم کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: البته در این بین دولت هم سیاست های نظارتی خود را تشدید می کند تا زمینه هرگونه سواستفاده به حداقل برسد

کد خبر: ۱۵۶٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha