۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
گرایش به خودروهای برقی؛ به سرعت برق و باد
ورود خودروهای برتر الکتریکی به بازار در ۲۰۲۰

گرایش به خودروهای برقی؛ به سرعت برق و باد

 گرایش به استفاده از خودروهای الکتریکی بسیار فراتر از پیش بینی ها است از این رو در این گزارش به معرفی بهترین خودروهای الکتریکی برای خانواده ها که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار می شوند، پرداخته ایم. نکته قابل تامل دربازار خودروهای الکتریکی ورود جدی خودروی چینی است.

به گزارش بازار، جهت مقابله با آلودگی زیست محیطی محققان درصدد تولید خودرهای الکتریکی هستند که امروزه کمپانی‌هایی مانند: جگوار، تسلا  پیشتازِ ساخت و توسعه این نوع خودروها هستند.

خریداران اتومبیل انگلیس به طرز شگفت آوری متمایل به خرید خودرو های برقی هستند و با افزایش تولید و کاهش قیمت این اتومبیل ها، متقاضیان آن نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال، در ژوئیه سال ۲۰۱۹، ۲۴۶۱ اتومبیل برقی فروخته شد. این خودروها ممکن است فقط ۱.۱ درصد از بازار خودروهای جدید را به خود اختصاص داده باشند اما ما شاهد رشد ۶۲ درصدی آن نسبت به سال ۲۰۱۸ هستیم. در بازارهای خودرو، اگر به دنبال خرید خودرو الکتریکی هستید، گزینه های زیادی پیش رو خواهید داشت.

از جدیدترین مدلهای تسلا و آئودی گرفته تا گزینه های تازه تولید شده مانند  تسلا مدل S. در آینده ای نه چندان دور، خودروهای التکریکی در بین مردم و سازندگان اتومبیل محبوبیت بیشتری خواهد داشت. محققان خودرو  می گویند خودروهای الکتریکی یکی از لغاتی است که توسط افراد زیادی در سراسر جهان در گوگل سرچ می شود.

هیجان در بخش های جدید گسترش می یابد: تسلا اخیراً از وانت جدید سایبرتراک خود رونمایی کرد خودرویی که قرار است در سال ۲۰۲۲ وارد بازار اروپا شود.

 بهترین خودروهای الکتریکی برای خانواده ها که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار می شوند عبارتند از:

تسلا مدل ۳

در پی افزایش تقاضا برای خرید خودروهای برقی، آمار فروش تسلا مدل ۳ در آمریکا طی ۱۱ ماه نخست امسال از مجموع فروش تمام محصولات بی‌ام‌و پیشی گرفت. این مدل ارزان ترین تسلا موجود است اما تعداد کمی از خرید  آن ناامید می شوند. این خودرو تمام الکتریکی دامنه پیمایشی دستکم برابر با ۳۴۶ کیلومتری (۲۱۵ مایل) داشته، دارای هر ۲ صندوق جلو و عقب بوده و همین‌طور قادر به شتاب‌گیری ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۰–۶۰ مایل بر ساعت) در کمتر از ۶ ثانیه می‌باشد.

ام جی ZS

اگر هزینه بالای بسیاری از خودروهای برقی باعث نگرانی شما شده است نگران نباشید - قیمت ها شروع به ریزش می کنند.

ام‌جی که کراس‌اور برقی خود با نام MG ZS را با پیشرانه‌ی ۱۴۰ اسب بخاری و باتری ۴۴.۵ کیلووات ساعتی به بازار بریتانیا عرضه کرده است، هزاران مشتری اول آن از قیمت مقدماتی ۲۱، ۴۹۵ پوند بهره مند می شوند. حتی پس از اتمام این پیشنهاد، قیمت   ۲۴، ۹۹۵ پوندی آن نیز هنوز هم معقول و منطقی است. ام‌جی ZS الکتریکی از یک موتور برقی ۱۴۰ اسب بخاری استفاده می‌کند و باتری آن نیز ۴۴.۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد.

آئودی الکترونیکی

اولین خودروی برقی تولید آئودی یک پیروزی است زیرا خریدار از کیفیت معمول خوب آن برخوردار شده و عملکرد آن سریع، مناسب و معقول است. درگاه شارژ در هر یک از بال های جلو به خریدار این امکان را می دهد  از هر طرف  که می خواهد خودرو را شارژ کند. این خودرو با وجود وزن ۲۴۹۰ کیلوگرمی خودرو کم سرعتی نیست.

مرسدس بنز EQC

مرسدس بنز سال گذشته از اولین محصول تمام الکتریکی خود در قامت یک کراس اوور با نام EQC  رونمایی کرد. اما مرسدس بنز برای عرضه این خودرو یکسالی زمان نیاز داشت و هم اکنون EQC  آماده تولید شده و روانه نمایندگی های فروش می شود. دو موتور الکتریکی نصب شده در این خودرو محور های عقب و جلو قادر به تولید ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور هستند. سرعت‌گیری ۰ تا ۱۰۰ این شاسی‌بلند در مدت ۵.۱ ثانیه انجام می‌گیرد و بیشینه سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. EQC یک نمونه کاملا اندیشمندانه بوده و زندگی استرس زا را آسان تر می کند.

جگوار i-Pace

اولین اتومبیل برقی جگوار با نام i-Pace، پیشرفته‌ترین و پاک‌ترین محصولی است که جگوار تاکنون به تولید رسانده است. این خودرو یک جایگزین وسوسه انگیز برای رقبایی مانند  تسلا مدل X است. این مدل که در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۸ رونمایی شد از لحاظ عملکرد خیره‌کننده است. موتور برقی دوقلو خودرو معادل ۳۹۴ اسب بخار (۲۹۳ کیلووات) قدرت و ۶۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به هر چهار چرخ آن منتقل می‌شود.

نیسان لیف

اولین خودروی برقی جهان با تولید انبوه به عنوان یک خودروی برقی خانوادگی بهتر از همیشه به بازار بازگشت. قیمت مناسب و سوخت کم از ویژگی های بارز این خودرو است. فضای داخلی آن کمی کوچک شده اما این یک هاچ بک برقی بسیار مناسب برای خانواده هاست.

هیوندای کونا الکتریکی

کونا مطمئناً یکی از متنوع ترین و در دسترس ترین خودروهای الکتریکی در جهان است. هیوندای کونا یک نمونه تمام الکتریکی از آخرین شاسی بلند سایز فوق کوچک این شرکت کره‌ای است. هیوندای کونا الکتریکی یک خودروی نسبتا کوچک بوده و طولی برابر با ۴.۱۶۵ میلیمتر، پهنایی برابر با ۱.۸۰۰ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱.۵۶۵ میلیمتر داشته و فاصله دو محور عقب و جلو آن نیز در حدود ۲.۶۰۰ میلمتر است. پیش بینی می شود مبلغ  آن حدود ۳۰، ۰۰۰ پوند در انگلیس باشد.

بهترین خودرو الکتریکی برای علاقه مندان

خودرو نیو EP۹

اگر هزینه خودرو برای شما مهم نیست می توانید یکی از پیشرفته ترین خودرو های الکتریکی جهان را بخرید. این خودرو حدود ۱۳۴۲ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور باورنکردنی ۱۴۸۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند که رسیدن به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیه و نهایت سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند. در EP۹ تعداد ۴ موتور الکتریکی مستقل استفاده شده است که جداگانه روی چرخ عمل می‌کنند و البته با فناوری پیچیده‌ای کنترل و مدیریت می‌شوند.

همانطور که گفته شد قیمت بالای خودرو های الکتریکی مانع بزرگی بر سر راه خرید آنهاست. آخرین تحقیقات تحلیلگران دلوئیت نشان می دهد که  قیمت خودروهای الکتریکی با خودروهای بنزینی احتمالاً تا سال ۲۰۲۱ یکسان خواهد بود. با حمایت از یارانه های دولت و پیشرفت های فناوری موجود، این نقطه مهم را می توان در اوایل سال ۲۰۲۱ به دست آورد.  خودروهای الکتریکی در آینده ای نزدیک ارزان تر می شوند و با پایین آمدن قیمت ها، قطعا جذابیت آنها بالا می رود.

لزوم وجود خودرو برقی در ایران

مدت زمان نسبتا زیادی است که کمپانی‌های مختلف شروع به ساخت خودروهای برقی و الکتریکی کرده‌اند که نسبت به اتومبیل‌های بنزینی آلودگی و سر و صدای کمتری دارند که این خود می‌تواند برای محیط زیست و دوست داران آن مناسب باشد.

تردیدی نیست که در چند سال آینده خودروهای تمام برقی به سرعت جای خودروهایی با سوخت فسیلی را می‌گیرند و ایران نباید از این تحول عظیم عقب بماند. پس از اینکه شرکت «تسلا موتورز» در کشور آمریکا، پیشاهنگ ساخت خودروهای برقی شد دیگر شرکت‌های مطرح در عرصه صنعت خودروسازی ناچار به حضور در این بازار شدند. فناوری بکار رفته در خودروهای برقی بسیار ساده­‌تر از خودروهای سوخت فسیلی است. خوشبختانه این فناوری بطور کامل در دسترس محققان ایرانی قرار دارد و گام هایی نیز در این زمینه برداشته شده است. خودروهای برقی فاقد آلودگی هستند و از همین رو استفاده از این خودروهای پاک، نیاز مبرم شهرهای آلوده ایران است.

کد خبر: ۱٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha