۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
تمدید یکساله معافیت مبادلات مربوط به کرونا از تحریم‌های ایران یک نمایش خبری است
عضوکمیسیون امور داخلی مجلس:

تمدید یکساله معافیت مبادلات مربوط به کرونا از تحریم‌های ایران یک نمایش خبری است

عضو کمیسیون امور داخلی در مجلس معتقد است حتی اگر معافیت مبادلات مربوط به کرونا برای ایران فایده داشت نیز به دلیل تحریم‌های دیگر همچون حمل و نقل و بانکی، امکان خرید و نقل و انتقال دارو وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری، تمدید یکساله معافیت مبادلات مربوط به کرونا از تحریم‌های ایران را یک شوی خبری دانست و گفت: این اقدام هیچ خروجی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته و باید در شرایطی انجام می شد که در اوج کرونا قرار داشتیم و بسیاری از شهروندان ایرانی را به علت عدم اجازه همکاری سازمان های بین المللی و شرکت های دارویی با یاران از دست دادیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز بیماران زیادی با بیماری های خاص و سرطان دست و پنجه نرم می کنند اما به دلیل عدم اجازه صادرات دارو به شرکت های خارجی به ایران، این بیماران رنج و مرارت زیادی می کشند.

وی افزود: از سوی دیگر حتی اگر اجازه تبادلات دارویی هم صادر شود، به دلیل تحریم انواع حمل و نقل ها و تحریم های بانکی و مالی بسیاری از موضوعات دیگر، اصلا امکان نقل و انتقال دارو و خریداری آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا برای ساکت کردن افکار عمومی صرفا ژست حقوق بشری می گیرند و نگاهی ترحم آمیز دارند اما در نهایت نیز این معافیت ها هیچ خروجی برای ما نداشته است.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha