۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
بیمه ۲۲۵ هزار هکتار از دیمزارهای طرح جهش تولید در استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بیمه ۲۲۵ هزار هکتار از دیمزارهای طرح جهش تولید در استان همدان

همدان -بایگانه، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان از بیمه ۲۲۵ هزار هکتار از دیمزارهای طرح جهش تولید در این استان خبرداد و گفت: طرح جهش تولید در ۲۵۰ هزار هکتار از دیمزارهای همدان اجرا می شود.

علی بایگانه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها به عنوان طرح مشترک بین جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: این طرح در سال دوم اجرای خود قرار دارد و در ۱۵ استان از جمله همدان این برنامه در حال اجراست.

وی برنامه ابلاغی استان همدان در این طرح در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ را ۲۹۰ هزار هکتار برشمرد و افزود: از این میزان برنامه ابلاغی تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار آن کشت شده و مابقی سطح باقیمانده بیشتر در اراضی آیش مربوط به گیاهان علوفه ای و دانه های روغنی بوده که به دلیل کمبود بذر هنوز موفق به اجرا نشده اند.

گندم دیم،جو دیم، عدس، نخود، دانه‌های روغنی، گلرنگ، کاملینا و گیاهان علوفه‌ای جدید از جمله محصولاتی است که در این طرح زیر کشت رفته‌اند

بایگانه با اشاره به اینکه از ۲۵۰ هزار هکتار اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان تاکنون ۲۲۵ هزار هکتار بیمه شده است، عنوان کرد: گندم دیم،جو دیم، عدس، نخود، دانه‌های روغنی، گلرنگ، کاملینا و گیاهان علوفه‌ای جدید از جمله محصولاتی است که در این طرح زیر کشت رفته‌اند.

وی با بیان اینکه کشاورزان همدانی استقبال خوبی در اجرای این طرح داشته‌اند، یاد آورشد: این برنامه تا سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت و بخش اعظمی از اراضی دیم تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار خواهد گرفت.

اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۵۹۳ دستگاه ادوات کشاورزی
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه در این طرح با همکاری کارشناسان پهنه و کارشناسان شهرستان‌های تابعه اصول فنی به کشاورزان منتقل می شود، گفت: در طرح جهش تولید در دیمزارها اختصاص تسهیلات برای خرید ادوات مدنظر است و در سال زراعی جدید ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۵۹۳ دستگاه ادوات برای استان همدان درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: از این‌میزان اعتبار اختصاص داده شده تاکنون ۴۳۰ پرونده به بانک عامل ملی استان معرفی شده که بیش از ۲۰۰پرونده منجر به پرداخت تسهیلات شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha