۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
۳۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی سمنان تخصیص یافت
در گفت‌وگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۳۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی سمنان تخصیص یافت

دامغان - هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه در سفر سال قبل رئیس جمهور به استان اعتبارات خوبی در زمینه کشاورزی اختصاص یافته است، گفت: ۳۰ درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه دولت در سال جاری رشد ۸.۶ درصدی را در نظر گرفته که یکی از ارکان تحقق آن کشاورزی خواهد بود، تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور که آبان ماه سال قبل صورت گرفت، اعتبارات ویژه ای به مقوله کشاورزی استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در این سفر با تلاش های صورت گرفته و طرح های ارائه شده ۷۳۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت، ابراز کرد: یکی از بخش هایی که این اعتبارات بسیار می تواند در آن کارساز باشد، مقوله آب مورد نیاز کشاورزی است.

اختصاص اعتبارات
استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی سمنان تخصیص یافته است، تاکید کرد: تلاش برای جذب مابقی اعتبارات یکی از ماموریت های مدیران مرتبط است همچنین در مجموع باید تاکید کرد که تاکنون بالغ بر ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی عمرانی از محل سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافته است.

هاشمی با بیان اینکه اعتبارات مصوب حوزه کشاورزی در بخش های احیای منابع آب شامل قنوات و لایروبی و ... استفاده خواهد شد، گفت: اجرای سیستم های آبیاری با توجه به خشکسالی سالیان اخیر و کمبود منابع آبی از محورهای، اختصاص اعتبارات حوزه جهاد کشاورزی از سفر رئیس جمهور است.

دولت در سال جاری رشد ۸.۶ درصدی را در نظر گرفته که یکی از ارکان تحقق آن کشاورزی خواهد بود

وی با بیان اینکه خطوط لوله انتقال آب دیگر مقوله مهمی است که در صورت تخصیص اعتبارات می توان به آن پرداخت، گفت: ارتقای بهره وری در زمینه کشاورزی با استفاده از دانش بنیان ها از دیگر راهبردها و برنامه های ما در حوزه تولیدات جهاد کشاورزی شامل دامداری، کشاورزی، طیور و ... است.

اجرای آبیاری نوین
استاندار سمنان با بیان اینکه این استان نزدیک به ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد، بیان کرد: ۳۴ هزار هکتار از این اراضی تاکنون به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و مابقی نیز در دست تجهیز است.

هاشمی از هدفگذاری ۷۰ درصدی در اجرای آبیاری نوین در سراسر اراضی کشاورزی استان سمنان خبر داد و بیان کرد: تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین در راستای کاهش مصرف و بهینه سازی مصرف آب و منابع آبی استان سمنان یک رکن مهم و تاثیر گذار است.

۳۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی سمنان تخصیص یافته است

وی با بیان اینکه در کنار کشاورزی، مقوله صنعت نیز از رشد و ارتقای خوبی در استان سمنان بهره مند بوده است به نحوی که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۹۰ هزار تن کالا از استان صادر شده است، گفت: میزان صادرات کالاها از استان سمنان به دیگر نقاط دنیا در مقایسه با سال قبل از آن ۱۲ درصد رشد داشته است.

افتتاح پروژه های کشاورزی
استاندار سمنان با بیان اینکه این استان در سال گذشته مجموعاً طبق اعلام گمرک و سازمان صمت، ۹۷ میلیون دلار کالا صادر کرده است، گفت: از لحاظ ارزش کالاهای صادراتی نیز شاهد رشد نزدیک به ۶۰ درصدی بودیم که نشان می دهد در کنار ارتقای کمی، به ارتقای کیفی محصولات تولیدی در بازارهای ویژه تولیدات استان هم پرداخته شده است.

هاشمی همچنین به برنامه های هفته جهاد کشاورزی در سراسر استان سمنان نیز اشاره کمرد و گفت: افتتاح همزمان ٩٣ پروژه عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی یکی از شاخص ترین اقدامات دولت در این بخش بودته است.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha