۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
سکه یک میلیون تومان ارزان شد

سکه یک میلیون تومان ارزان شد

قیمت سکه طرح جدید در اوائل هفته تا ۱۶ میلیون و ۴۵۰هزار تومان هم افزایش قیمت پیدا کرده بود و با کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در روز چهارشنبه به ۱۵ میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمد کشتی‌آرای؛ کارشناس بازار طلا و جواهر، اظهار کرد: امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در حالی که قیمت جهانی طلا نسبت به ابتدای هفته با ۵۰ دلار کاهش مواجه شده بود، هر اونس طلا نیز به ۱۸۲۱ دلار رسید و کاهش نسبی را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر واگذاری ارزهای صادراتی به صرافی‌ها موجب کاهش شدید نرخ ارز در بازار آزاد شد، ‌ تصریح کرد: این موضوع به علاوه کاهش قیمت انس جهانی باعث شد در حالی که انواع سکه و طلا در اوائل هفته با افزایش روبرو بود، با کاهش قیمت همراه باشد.

کشتی‌آرای گفت: امروز قیمت سکه طرح قدیم به طور متوسط با ۳۰۰هزار تومان کاهش به ۱۴میلیون و ۶۰۰هزار تومان و سکه طرح جدید نیز با ۶۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به اول هفته به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ رسید.

وی همچنین قیمت نیم سکه را با ۲۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ربع سکه را نیز با ۴۵۰ هزار تومان کاهش، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: سکه گرمی با ۱۰۰هزار تومان افزایش با قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰هزار تومان مبنای معاملات قرارگرفت.

به گفته وی، قیمت سکه طرح جدید در اوائل هفته تا ۱۶ میلیون و ۴۵۰هزار تومان هم افزایش قیمت پیدا کرده بود و با کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در روز چهارشنبه به ۱۵ میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسیده است.

کشتی‌آرای با بیان اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه قیمت طلا و سکه به بالاترین سطح خود افزایش پیدا کرده بود، اظهار کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در اوائل هفته به یک میلیون و ۵۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود اما امروز به یک میلیون و ۴۴۵هزار تومان رسید.

وی تاکید کرد:‌حباب سکه تا یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش هفتگی را تجربه کرد بود که امروز با کاهش ۷۰۰هزار تومانی به یک میلیون تومان رسید.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha