۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
امضای یادداشت تفاهم تبادل الکترونیکی اطلاعات ایران و ترکمنستان

امضای یادداشت تفاهم تبادل الکترونیکی اطلاعات ایران و ترکمنستان

توافق جدید گمرکی به منظور تسهیل تجارت ایران و ترکمنستان به امضای روسای گمرک دو کشور رسید.

به گزارش بازار، پروتکل فنی یادداشت تفاهم تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرکات ایران و ترکمنستان از سوی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و رئیس کل خدمات دولتی گمرک ترکمنستان امضا شد.

این پروتکل باعث تسهیل تشریفات گمرکی و راحت شدن تجارت دو کشور می‌شود.

رئیس کل گمرک در این نشست درباره همکاری‌های گمرکی در مرزهای مشترک دو کشور گفت: مرزهای کشورمان با ترکمنستان به طول ۱۲۰۰ کیلومتر از امن‌ترین مرزها با کشورهای همسایه است.

علیرضا مقدسی در این دیدار خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در حوزه‌های مختلف امور گمرکی و تخلفات گمرکی جهت آشنایی با آخرین روش‌ها در حوزه کشفیات انواع قاچاق و کنترل‌های گمرکی، اجرا و توسعه پروژه الکترونیکی بین گمرکات دو کشور، توسعه همکاری‌های مشترک در چارچوب پیمان‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای مانند اکو (ECO) شد.

رئیس کل خدمات دولتی گمرک ترکمنستان نیز در این نشست با اشاره به روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران بر تلاش برای افزایش و توسعه تجارت میان دو کشور تاکید کرد و خواستار گسترش همکارهای گمرکی بین دوکشور شد.

خدا قولویف گفت: در ۵ ماهه اول سالجاری ایران جزو ۱۰ کشور اول طرف معامله با ترکمنستان بوده است. آمار مبادلات غیر نفتی نشان می دهد تجارت دو کشور به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha