۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
فاز اول واحد مرغ تخم گذار دامغان افتتاح شد| صرف ۴۰ میلیارد تومان اعتبار
استاندار سمنان در گفتگو با بازار؛

فاز اول واحد مرغ تخم گذار دامغان افتتاح شد| صرف ۴۰ میلیارد تومان اعتبار

دامغان- هاشمی، استاندار سمنان از افتتاح فاز اول واحد صنعتی تولید مرغ تخم گذار در دامغان خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان اجرا و برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه سفر امروز خود به دامغان برای افتتاح پروژه های حوزه جهاد کشاورزی، با بیان اینکه فاز اول واحد مرغ تخم گذار دامغان افتتاح شد، ابراز کرد: این پروژه توانسته در حوزه اشتغال و همچنین تولید به ظرفیت های استان بیفزاید.

وی افزود: این واحد مرغ تخمگذار روزانه ۶.۵ تن تولید تخم مرغ دارد و برای افتتاح و بهره برداری از فاز اول این واحد ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و از سوی بخش خصوصی تامین و هزینه و برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

استاندار سمنان گفت: در شهرستان دامغان دو واحد مرغ تخمگذار وجود دارد که روزانه ۱۷ تن تخم مرغ تولید می شود و در این واحد تولیدی ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال دارند.

هاشمی همچنین از بازدید یک واحد گلخانه و باغ پسته در دامغان خبر داد و گفت: طبق اعلام جهاد کشاورزی شهرستان دامغان دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار باغات پسته در مناطق مختلف است که از این میزان ۱۵هزار هکتار باغات مثمر هستند.

وی با بیان اینکه وجود پنج هزار و ۵۰۰ بهره بردار پسته در دامغان نشان از ظرفیت های اقتصادی، تولیدی و اشتغال زایی دامغان است، گفت: ۹ باب ترمینال فرآوری پسته در شهرستان وجود دارد که در زمینه ارتقای ارزش افزوده تولیدات کشاورزی موثر است.

به گزارش بازار، پروژه مرغداری تخم گذار در دامغان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افتتاح شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha