۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
ضرورت تدوین الگوی اقتصادی-مالی نو در پژوهشگاه صنعت نفت
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد

ضرورت تدوین الگوی اقتصادی-مالی نو در پژوهشگاه صنعت نفت

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران ضمن تأکید بر ضرورت تدوین الگوی تازه اقتصادی - مالی در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: معتقدم تمرکز پژوهشگاه صنعت نفت باید بر بخش بالادست باشد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، کریم زبیدی روز گذشته(۲۴ خردادماه) در آیین تکریم جعفر توفیقی و معارفه عظیم کلانتری‌اصل، رؤسای پیشین و تازه پژوهشگاه صنعت نفت در محل ساختمان مرکزی صنعت نفت با بیان اینکه این پژوهشگاه مجموعه خوبی برای صنعت نفت و کشور است، اظهار کرد: دو نگاه می‌توان به پژوهشگاه صنعت نفت داشت، نگاه درونی و بیرونی، این دو نگاه می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه معتقدم تمرکز پژوهشگاه صنعت نفت باید در بخش بالادست باشد زیرا متخصصان بخش مخزن کمتر از انگشتان دست هستند، اظهار کرد: استفاده از سرمایه ایرانیان خارج از کشور می‌تواند یکی از راهکارهای تقویت بخش مخزن در کشور باشد.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران به بخش پایین‌دست هم اشاره کرد و با بیان اینکه در این بخش دانشگاه‌های معتبری در کشور وجود دارد، افزود: توصیه‌ام در بخش پایین‌دست این است که پژوهشگاه صنعت نفت دنبال تهیه لایسنس‌هایی برود که خارجی‌ها به ما ندادند یا نمی‌دهند، برای نمونه گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) که نمی‌خواستند ایران آن را داشته باشد.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت تدوین الگوی اقتصادی – مالی جدید در پژوهشگاه صنعت نفت تأکید کرد و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت همچنین می‌تواند با توجه به نیروهای توانمند این مجموعه خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه صادر کند.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha