۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
۱۹ کانال و صفحه مجازی فعال در حوزه ارز فردایی مسدود شد
فرمانده انتظامی کل کشور:

۱۹ کانال و صفحه مجازی فعال در حوزه ارز فردایی مسدود شد

فرمانده انتظامی گفت: پلیس از تاریخ ۱۱ خرداد ماه جاری طرح ویژه‌ای را در خصوص معامله ارز فردایی اجرا کرده که در این مدت منجر به شناسایی و مسدود شدن ۱۹ کانال و صفحات مجازی فعال در این حوزه شده است.

به گزارش بازار، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتظامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در خصوص معاملات ارزی فردایی متاسفانه افرادی هستند که سودجویی می‌کنند و در این اوضاع و احوال اقتصادی به دنبال منافع شخصی خودشان هستند.

برخی سودجویان و معامله‌گران ارز با راه انداختن صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی قیمت ارز فردا را اعلام می‌کردند و باعث ایجاد آشفتگی در بازار ارز می‌شدند.

وی ادامه داد: از نظر قانون و بر اساس مصوبات اخیر سران قوا معاملات فردایی سکه و طلا ممنوع اعلام و به پلیس اجازه برخورد با متخلفان در این حوزه داده شد.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: معاملات فردایی یک حرکت غیرقانونی است و همه دستگاه‌های مسوول باید افرادی را که در این زمینه فعالیت دارند، شناسایی کنند؛ پلیس با اشرافی که داشته اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است.

وی تصریح کرد: پلیس از تاریخ ۱۱ خرداد ماه جاری طرح ویژه‌ای را در این خصوص اجرا کرده که منجر به شناسایی و مسدود کردن ۱۹ کانال و صفحات مجازی فعال در این حوزه شده است.

سردار اشتری اظهار داشت: افرادی که در زمینه ارز فردایی فعالیت می‌کردند توسط پلیس شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و تحویل مسوولان قضایی شدند و مقادیر زیادی هم اسناد و مدارک و محتویات پرونده در اختیار ما است که با هماهنگی دستگاه قضایی رسیدگی لازم به این موضوع خواهد شد.

وی افزود: پلیس طی ماه‌های گذشته در امر مقابله با مخلان اقتصادی گام های خوبی را برداشته و کشفیات قابل ملاحضه‌ای را داشته‌ایم و این امر در موضوع آرامش بخشی به مجموعه اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده است.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: ۶۵ متهم اصلی در زمینه معاملات فردایی شناسایی و دستگیر و حدود ۲ میلیون و ۳۰ هزار قطعه ارز غیرقانونی نیز کشف شده است.

وی بیان کرد: ما با برنامه‌ریزی خوبی که در آینده داریم در خدمت دولت هستیم تا دولت در این بخش به اهدافی که مدنظر آن است دست پیدا کند و همه کمک کنند که موجب رضایت مردم باشد و در این مقطعی که از نظر اقتصادی فشارهایی بر روی مردم است حداقل های را ما بتوانیم در اختیار مردم قرار دهیم و جلوگیری کنیم از کسانی که به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و دارند بر مردم عزیز فشار وارد می‌کنند بتوانیم آرامشی را در این حوزه اقتصادی ایجاد کنیم.

سردار اشتری اظهارداشت: بعد از اجرای طرح اقتصادی جدید دولت، پلیس از تمام توان خود در جهت مقابله با سودجویان استفاده کرده و در این زمینه قرارگاه ویژه‌ای در این خصوص در فراجا تشکیل شده است.

وی ادامه داد: طی دو ماه اخیر یک‌هزار و ۲۰۰ تن کالای اساسی شامل روغن، آرد و گندم، نهاده دامی کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: ارزش کالاهای کشف شده ۲۷ هزار میلیارد ریال بوده و همچنین پنج هزار و ۸۰۰ نفر به اتهام اخلال در معیشت مردم شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: اجرای طرح اقتصادی توسط دولت در این حوزه با توجه به توانی که مجوعه انتظامی داشته کارهای خوبی صورت گرفته که مورد تقدیر کارشناسان اقتصادی، مردم عزیز و کسبه و بازارایان قرار گرفته و امیدواریم که بیشتر از گذشته در این حوزه فعالیتی داشته باشیم.

سردار اشتری تاکید کرد: برای آرامش بازار اقتصادی کشور همه ما باید کار کنیم که نتیجه آن آرامشی برای مردم عزیر باشد و ناملایمات اقتصادی کمتر به آنان فشار وارد کند.

وی در رابطه با کشفیات قاچاق سوخت اظهارداشت: در بحث قاچاق سوخت ما در استان‌های مرزی بویژه در شرق کشور یک برنامه‌ریزی مناسبی را داشتیم و پیشگیری کردیم از انتقال سوخت به خارج کشور و افراد مختلفی را هم شناسایی کردیم.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: پلیس چیزی حدود ۲۸ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی را طی ۲ ماه اخیر کشف و تحویل مسوولان مربوطه داده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: کسانی که به دنبال سودجویی از این طریق هستند بدانند که قانون، ضابطان و ماموران با شناسایی که دارند برخورد لازم را در این زمینه خواهند داشت.

سردار اشتری افزود: کمک مردم و اطلاع رسانی که آنان با پلیس دارند خیلی باعث پیشرفت کارهای ما شده و این همکاری و هم‌افزایی که بین مردم و پلیس وجود دارد باعث آرامش در این حوزه خواهد شد.

وی بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که توفیق دیدار با مردم شریف سیستان و بلوچستان و همچنین همکاران عزیزمان در فرماندهی انتظامی و مرزبانیاین استان را نصیب ما کرد.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: امیدواریم که با توجه به ویژگی سیستان و بلوچستان و خدماتی که همکاران ما ارائه دادند طی ۲ ماه گذشته بتوانیم قدردان این عزیزان باشیم و کمبودها و خلاء هایی که وجود دارد را برطرف و تجهیزات لازم را در اختیار آنان قرار دهیم تا ماموریت خودشان را برنامه ریزی، با قوت و انسجام بیشتر انجام دهند.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha