۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
 مذاکرات بانک های هندی و روسی برای سیستم پرداخت کار مشترک

مذاکرات بانک های هندی و روسی برای سیستم پرداخت کار مشترک

وزرا، مدیران اقتصادی و روسای بانک‌های هند و روسیه در دهلی نو، برای یافتن سیستم پرداخت بانکی مشترک که شامل تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا نباشد، مذاکره می‌کنند.

به گزارش بازار، بنابر گزارش اکونومیک تایمز، مقامات بانک مرکزی هند و بانک روسیه این هفته با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا سیستم پرداخت دوجانبه‌ای را برای اطمینان از جریان تجارت روان بین دو کشور بدون نقض تحریم های جهانی، برنامه ریزی کنند.

روسیه پس از حمله به اوکراین، با تحریم‌های شدیدی مواجه است، دو طرف برای بحث در مورد راه حل های پرداخت مانند پاروت (Parrot) یا حساب های مشترک ملاقات خواهند کرد. پاروت، یک حساب شخص ثالث است که در آن یک بانک در یک کشور برای برداشت در بانک دیگری حساب دارد، دومی مربوط به بانکی است که در کشور دیگری و در بانک مجزا حساب دارد.

یکی از افراد گروه مذاکره گفت: ما به نحوه باز کردن این حساب ها به ارزهای ملی هند و روسیه نگاه خواهیم کرد.

این نشست دو روزه احتمالا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دهلی نو برگزار خواهد شد و علاوه بر مدیران بانک مرکزی، مقامات وزارتخانه ها، بانک ها و موسسات مالی دو طرف نیز حضور خواهند داشت.

یکی از افراد شرکت کننده در این نشست گفت: اهمیت چنین دیداری بین دو کشور قابل توجه است، اگرچه بحث ها قبل از اینکه هر دو کشور به نتیجه برسند ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، افراد مذاکره کننده اعلام کرده‌اند احتمالاً نماینده بانکداران هندی به همراه شرکت پرداخت ملی هند (NPCI) و انجمن فروشندگان ارز خارجی هند (FEDAI)، تصمیم گیرندگان اصلی خواهند بود. انتظار می رود مقامات وزارت دارایی دو کشور نیز در این برنامه حاضر باشند.

همچنین مدیران دو بانک مهم SberBank و VEB Bank روسیه به همراه مقامات وزارت خارجه این کشور حضور خواهند داشت. به گفته مذاکره کنندگان هندی، بانک های اوتکریتیه، نویکوم بانک، بانک روسیه، پرومسویابانک، VEB و VTB از تحریم ها مستثنی هستند.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha