۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
افزایش موقت نرخ EUR/USD | تعیین نرخ واقعی امروز مشخص خواهد شد
بررسی تحولات بازار فارکس؛

افزایش موقت نرخ EUR/USD | تعیین نرخ واقعی امروز مشخص خواهد شد

انتشار اخبار مربوط به برگزاری جلسه شورای اداری موقت توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) برای بحث در مورد شرایط فعلی بازار، یعنی شکست اوراق قرضه، باعث افزایش ارزش یورو در اوایل جلسه اروپا در روز چهارشنبه شد.

به گزارش بازار، انتشار اخبار مربوط به برگزاری جلسه شورای اداری موقت توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) برای بحث در مورد شرایط فعلی بازار، یعنی شکست اوراق قرضه، باعث افزایش ارزش یورو در اوایل جلسه اروپا در روز چهارشنبه شد.

پیش از تصمیم مورد انتظار فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، شاخص دلار آمریکا اواخر روز سه شنبه از بالاترین سطح چند دهه گذشته خود در ۱۰۵.۶۵ فاصله گرفت. داده های تولید صنعتی در سند اقتصادی اروپا نمایش داده شده و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، قرار است در ساعت ۱۶:۲۰ به وقت گرینویچ سخنرانی کند.

ایزابل اشنابل، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، در حین صحبت در روز سه‌شنبه خود گفت که سیاست پولی می‌تواند و باید به قیمت‌گذاری بی‌نظم بیمه ریسک پاسخ دهد. اشنابل افزود: ما به شرایط اضطراری جدید با ابزارهای موجود و بالقوه جدید واکنش نشان خواهیم داد. وی همچنین خاطرنشان کرد که بانک مرکزی اروپا تحولات فعلی بازار را از نزدیک زیر نظر دارند.


از سوی دیگر، انتظارات بازار به افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر روز اشاره دارد. با این حال، گزارش‌های اوایل این هفته، زمینه را برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره فراهم کرد و گزارش گروه CME نشان می‌دهد که بازارها به احتمال ۹۰ درصد معتقدند که فدرال رزرو نرخ بهره را در مجموع، ۱۵۰ واحد طی دو جلسه آینده خود افزایش دهد.

در همین راستا، نرخ جفت ارز EUR/USD با واکنش فوری به اخبار بانک مرکزی اروپا در روز سه شنبه به شدت به سمت ۱.۰۵۰۰ افزایش یافت. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ایتالیا در صبح روز اروپا نیز بیش از ۸ درصد کاهش یافت و معاملات آتی یورواستاکس در محدوده مثبت معامله شد.

اما برای تعیین نرخ واقعی این جفت ارز باید تا پایان امروز یعنی زمان برگزاری جلسه کمیته فدرال بازار آزاد آمریکا صبر کرد و دید که نهایتا این کمیته نرخ بهره را چه میزان افزایش خواهد داد.

به طور کلی هر قدر نرخ بهره بانکی افزایش یابد، می توان انتظار قدرتمند تر شدن بیشتر دلار در برابر ارزهای دیگر بازار فارکس را داشت.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha