۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کاهش سطح تقاضا در بازار های سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش سطح تقاضا در بازار های سهام

در شرایطی که انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به ۰.۷۵ افزایش یافته است، سطح تقاضا در بازار های سهام همچنان کاهشی است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- در شرایطی که انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به ۰.۷۵ افزایش یافته است، سطح تقاضا در بازار های سهام همچنان کاهشی است و در صورتی که این افزایش ۰.۷۵ درصدی اعلام شود، می تواند موجب کاهش بیشتر در تقاضای میان مدت در بازار سهام شود. با توجه به اینکه گمانه زنی ها از قبل این افزایش را نشان می داده است و تاثیر آن بر بازار تا حدی لحاظ شده است، امکان ایجاد حرکات هیجانی و اصلاحی در زمان اعلام خبر و بعد از آن وجود دارد. علاوه بر این، امروز پروجکشن اقتصادی فدرال رزرو نیز منتشر می شود، که قسمت های مختلف آن و بویژه دات پلات که نمایانگر انتظارات نرخ بهره ای اعضای فدرال رزرو است، از اهمیت زیادی برخوردار است و تغییر در الگوی دات پلات می تواند بر روی روند تقاضا برای دلار، سهام، کالاها و طلا تاثیر گذار باشد. از نظر تکنیکالی شاخص داوجونز، سطح حمایتی ۳۰۶۴۰ واحدی را به پایین شکسته و احتمال نزول میان مدت، تقویت شده است.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت نتوانسته موقعیت بالای محدوده روانی ۱۲۰ دلاری را حفظ کند و در شرایط اصلاح قیمتی و زمانی در حرکت است. روند میان مدت قیمت به رنج تغییر کرده و احتمال ایجاد الگوی سر و شانه مرکب سقف با خط گردن ۱۱۷ دلاری وجود دارد. در ادامه واکنش به این محدوده و همچنین محدوده بالایی ۱۲۳ دلاری بعنوان سقف کانال مستطیلی، تعیین کننده است. امروز شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام میشود، که پیش بینی شده با کاهش بیش از یک میلیون بشکه ای همراه باشد و اعلام این شاخص می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت نفت تاثیر گذار باشد.

۳- در برابری یورو به دلار، قیمت در ادامه روند نزولی در شرایط اصلاح کوتاه مدت قرار گرفته و در کوتاه مدت تشکیل الگوی دو قلوی کف داده است، که می تواند نشانه ای برای ادامه اصلاح و صعود در کوتاه مدت باشد. این واکنش بیشتر به اخبار نشست اضطراری بانک مرکزی اروپا ایجاد شده، که امروز ساعت ۱۳:۳۰ بوقت ایران برگزار می شود و خروجی آن درباره آینده سیاست های پولی این بانک، می تواند بر روند قیمت و تقاضا برای یورو تاثیرگذار باشد و در کوتاه مدت و یا میان مدت تقاضا برای یورو را افزایش دهد. از طرف دیگر فعالین در انتظار اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا هستند، که امروز اعلام می شود و در صورتی که نرخ بهره با افزایش ۰.۷۵ درصدی همراه باشد، می تواند موجب افزایش بیشتر تقاضا برای دلار شود. با توجه به اینکه گمانه زنی ها از قبل این افزایش را نشان می داده است و تاثیر آن بر بازار تا حدی لحاظ شده است، امکان ایجاد حرکات هیجانی و اصلاحی در زمان اعلام خبر و بعد از آن وجود دارد. علاوه بر این، امروز پروجکشن اقتصادی فدرال رزرو نیز منتشر می شود، که قسمت های مختلف آن و بویژه دات پلات که نمایانگر انتظارات نرخ بهره ای اعضای فدرال رزرو است، از اهمیت زیادی برخوردار است و تغییر در الگوی دات پلات می تواند بر روی روند تقاضا برای دلار تاثیر گذار باشد.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha