۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
۵۷۰ هزار واحد صنعتی محدودیت برقی نداشته اند؛ محدودیت ۱۲ ساعته ۳۰ هزار واحد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

۵۷۰ هزار واحد صنعتی محدودیت برقی نداشته اند؛ محدودیت ۱۲ ساعته ۳۰ هزار واحد

نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس معتقد است مدیریت دولت در بخش های تامین برق خانگی و صنایع تا این ساعت قابل قبول بوده است.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به شروع قطعی مکرر برق در کشور بیان داشت: امسال با توجه به برنامه ریزی و تاکیداتی که صورت پذیرفته، هم در تولید و هم در افزایش ظرفیت برق کشور اتفاقاتی رخ داده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین در زمینه مدیریت مصرف هم اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است؛ شاهد این موضوع این است که از اردیبهشت سال گذشته شروع خاموشی ها در بخش خانگی آغاز شد منتها در حال حاضر به تیرماه رسیده ایم و الحمدالله خاموشی در بخش خانگی را نداشته ایم.

وی با اشاره به خاموشی بخش صنعت اظهارکرد:طبق آخرین آمارها، ۵۷۰ هزار واحد صنعتی از ۶۰۰ واحد، با محدودیت در تامین برق مواجه نشده اند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین ۳۰هزار واحدی صنعتی که در شهرک های صنعتی واقع هستند با محدودیت ۱۲ ساعته در هفته مواجه بوده و می توانند این موضوع را مدیریت کنند.

نخعی با بیان اینکه ما ۴۴۰ هزار واحد صنعتی بزرگ در کشور داریم اظهارکرد: از این رو وزرات نیرو با توافق با صاحبان خود این واحدها به دنبال مدیریت و برنامه ریزی در جابه جایی بار این واحد ها است تا با مشکلات جدی درتامین برق مواجه نشوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تاکید این کمیسیون مبنی بر اینکه بعد از ساعت پیک مصرف برق باید نیازهای برقی صنایع و حتی بیشتر ازآن به این بخش ارائه شود، اظهارکرد: حتی ما از وزراتخانه خواسته ایم در این بخش تعهد بدهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد:بنابراین پیش بینی لازم صورت گرفته تا هم واحدها ضرر کمتری داشته باشند و هم اینکه اگر در تولیدشان وقفه ای ایجاد شد، بعد از گذر از این دوران، تامین برق جبران شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر بنده مدیریت دولت در بخش های تامین برق خانگی و صنایع تا این ساعت قابل قبول بوده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha