۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
تعیین قیمت بیت کوین و طلا در گرو نتیجه جلسه امروز کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا
بازار بررسی کرد؛

تعیین قیمت بیت کوین و طلا در گرو نتیجه جلسه امروز کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا

کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا (FOMC) قرار است امروز جلسه ای بسیار مهم در خصوص تعیین نرخ جدید افزایش بهره بانکی در این کشور تشکیل دهد و نتیجه آن، روند بازار را مشخص خواهد کرد.

به گزارش بازار، کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا (FOMC) قرار است امروز جلسه ای بسیار مهم در خصوص تعیین نرخ جدید افزایش بهره بانکی در این کشور تشکیل دهد. علیرغم پیش بینی های قبلی که به نظر می رسید این کمیته مانند نوبت های قبلی قرار است نرخ بهره این دوره را هم ۵۰ واحد افزایش دهد، اکنون ساعاتی پیش از تشکیل جلسه امروز، منابع نزدیک به دولت آمریکا از احتمال بالای تصویب ۷۵ واحدی نرخ بهره بانکی خبر می دهند.

گفته می شود این تغییر احتمالی در تصمیم دولت آمریکا و فدرال رزرو، به دلیل انتشار آمار تورم در روز جمعه هفته گذشته بود که بر اساس آن، تورم هنوز در آمریکا مهار نشده و رشد آن همچنان ادامه دارد.

بانک های بزرگی چون بارکلیز و جفریز نیز پیش بینی کرده اند که نرخ بهره بانکی ۷۵ واحد افزایش خواهد یافت.

همانطور که روز گذشته نیز پیش بینی شده بود، بیت کوین با واکنش به خبر احتمال افزایش میزان بهره بانکی توسط فدرال رزرو، دچار ریزش مجدد شده و اوایل صبح امروز به ۲۰۸۰۰ دلار سقوط کرد. هرچند پس از آن با آغاز روندی کند، سعی در بازیابی قیمت خود کرده و به کانال ۲۱ هزار دلار بازگشت، اما همچنان احتمال ریزش از قیمت فعلی بسیار زیاد است.

با این حساب بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ درصد ریزش داشته و البته این ریزش در هفت روز گذشته به نزدیک ۳۰ درصد رسیده است.

از سوی دیگر، آرتور هایس، مدیرعامل سابق بیتمکس طی سخنانی، حفظ حمایت ۲۰ هزار دلار برای بیت کوین و هزار دلار برای اتریوم را بسیار حیاتی دانسته و اعلام کرد که در صورت از دست رفتن این حمایت های مهم روانی، می توان انتظار وقوع سناریوهای خیل بدی برای بازار کریپتو داشت.

در هر صورت تا پیش از اعلام نتیجه کمیسیون امروز کمیته مذکور، هیچ مورد قطعی را نمیتوان پیش بینی کرد و می توان گفت که همه چیز در گرو نتیجه جلسه امروز است. پس از اعلام نظر قطعی اعضای کمیته باید دید بازار چه واکنشی نسبت به آن نشان خواهد داد.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha