۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
پیش‌بینی بارش باران برای حوضه‌ آبریز دریای خزر در هفته آینده
موسسه تحقیقات آب اعلام کرد

پیش‌بینی بارش باران برای حوضه‌ آبریز دریای خزر در هفته آینده

بر اساس اعلام موسسه تحقیقات آب، وضعیت بارش‌ها به‌گونه‌ای است که این هفته وقوع بارش در برخی حوضه‌های آبریز متصور است.

به گزارش بازار، گزارش تازه مؤسسه تحقیقات آب نشان از آن دارد وقوع بارش‌های پراکنده برای مناطق واقع در نواحی شمالی و جنوب شرق کشور در این هفته پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه ‌به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، احتمال وقوع بارش در نوار شمالی کشور به‌خصوص سواحل دریای خزر مورد انتظار خواهد بود.

حوضه آبریز مرزی شرق این هفته بیشینه بارش ۳۴ میلی‌متری و متوسط محدوده یک میلی‌متری را تجربه می‌کند که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است. وضعیت بارش در حوضه آبریز فلات مرکزی هم بیشینه بارش ۲۹ میلی‌متری را شاهد خواهد بود.

برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم این هفته بیشینه بارش ۲۷ میلی‌متری پیش‌بینی‌شده که متوسط محدوده ندارد و حوضه آبریز دریای خزر نیز بیشینه بارش ۲۴ میلی‌متر و متوسط محدوده ۲ میلی‌متری را دارد.

حوضه آبریز قره قوم هم در این هفته بیشینه بارش ۲۲ میلی‌متری با متوسط محدوده ۳ میلی‌متری را شاهد است.

کم‌ترین میزان بارش این هفته در حوضه آبریز دریاچه ارومیه روی خواهد داد به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن ۱۱ میلی‌متر با متوسط محدوده یک میلی‌متر خواهد بود.

این هفته از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو و ۹ حوضه بدون بارش است.

حوضه آبریز دریای خزر که در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه شاهد بارش کمی بود در هفته منتهی به سوم تیرماه شاهد بالاترین میزان بارش خواهد بود به‌گونه‌ای که بیشینه بارش ۳۹ میلی‌متری و متوسط محدوده ۶ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

مقام دوم پر بارش‌های هفته منتهی به سوم تیرماه متعلق به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۳۳ میلی‌متر خواهد بود.

برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم در هفته منتهی به سوم تیرماه بیشینه بارش ۱۲ میلی‌متری پیش‌بینی‌شده که متوسط محدوده ندارد.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه که در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه کم‌ بارش‌ترین حوضه‌های آبریز بود، در هفته منتهی به سوم تیرماه شاهد بیشینه بارش ۱۰ میلی‌متری و بدون متوسط محدوده خواهد بود.

کم‌ترین میزان بارش هفته منتهی به سوم تیرماه در دو حوضه آبریز قره قوم و مرزی شرق روی خواهد داد، به‌گونه‌ای که بیشینه بارش حوضه آبریز قره قوم ۴ میلی‌متر بدون متوسط محدوده است.

در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه برای حوضه آبریز اصلی مرزی شرق بالاترین میزان بارش پیش‌بینی شده که بیشینه بارش یک میلی‌متری بدون متوسط محدوده خواهد داشت.

این گزارش حاکی است، در هفته منتهی به سوم تیرماه از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو ۱۱ حوضه بدون بارش خواهند بود.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha