۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
آمار تجارت خارجی ایران در سال ۱۴۰۰

آمار تجارت خارجی ایران در سال ۱۴۰۰

در سال گذشته، نزدیک به ۱۲۳ میلیون تن کالا به ارزش ۴۹ میلیارد دلار از کشور صادر شد و حدود ۴۱ میلیون تن کالا به ارزش ۵۳ میلیارد دلار نیز به کشور وارد شد.

به گزارش بازار، در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۲۳ میلیون تن کالا به ارزش ۴۹ میلیارد دلار از کشور صادر شد و حدود ۴۱ میلیون تن کالا به ارزش ۵۳ میلیارد دلار نیز به کشور وارد شد. مبلغ فوق بدون احتساب فروش نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و تجارت چمدانی است.

آمار صادرات کشور در سال ۹۹
از ۴۹ میلیارد دلار ارزش کالای صادر شده، ۱۴/۵ میلیارد دلار مربوط به محصولات معدنی، ۱۱/۵ میلیارد دلار مربوط به فلزات پایه، ۷/۲ میلیارد دلار مربوط به محصولات شیمیایی و ۶/۴ میلیارد دلار مربوط به لاستیک و پلاستیک بوده است.

هم چنین گاز طبیعی ۴/۸ میلیارد دلار بیشترین وزن را در بین محصولات صادراتی داشته است. متانول، پلی اتیلن، پروپان و اوره در رده های بعدی قرار گرفته اند.

آمار واردات کشور در سال ۹۹
از ۵۳ میلیارد دلار کالای وارد شده به کشور، ۱۴/۶ میلیارد دلار مربوط به ماشین آلات، لوازم خانگی و تجهیزات برقی و ۱۰/۴ میلیارد دلار مربوط به محصولات نباتی بوده است.

گوشی تلفن همراه با ۴/۱ میلیارد دلار، ذرت با ۳/۳ میلیارد دلار و گندم با ۲/۴ میلیارد دلار بیشترین کالاهای وارداتی در سال ۱۴۰۰ بوده اند.

آمار تجارت خارجی ایران در سال ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۵۶٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha