۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۴
وزیر پیشنهادی تعاون از بدنه وزارتخانه شناخت داشته باشد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

وزیر پیشنهادی تعاون از بدنه وزارتخانه شناخت داشته باشد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی تعاون باید از کار این حوزه و بدنه وزارتخانه شناخت داشته و تجربه لازم را نیز داشته باشد و مردمی هم باشد که از شعارهای آقای رئیسی بود.

به گزارش بازار، ولی اسماعیلی در پاسخ سوالی در باره استعفای وزیر تعاون اظهار داشت: تغییر و تحولات در دولت طبیعی است و کاری خارج از روال عادی نیست. معمولا کسی که در یک مقطعی کار کرده و شاید به این نتیجه برسد که ادامه کارش شاید مقدور نباشد استعفا می‌دهد و در مورد ایشان هم که این تصمیم را اتخاذ کردند و رئیس جمهور هم قبول کردند. ضمن تشکر از آقای عبدالمالکی بابت زحماتشان، انتظارمان این است که دولت محترم مانند همیشه تعامل خوب و سازنده‌ای را با مجلس و به خصوص با کمیسیون‌های تخصصی داشته باشند، چون اعضای کمیسیون از بعد کارشناسی، نظارتی و تقنینی موضوعات را نگاه می‌کنند بنابر این بهترین مشاوره را می‌توانند به وزرای محترم ارائه دهند. من از آقایان رئیسی و مخبر خواهش می‌کنم که این مسائل را گوشزد کنند به دوستانمان. حالا هر کسی که می‌خواهد در این مسند قرار بگیرد این تعامل خوب باشد و نهایتا در راستای خدمت رسانی به مردم باشد.
ما باید زبان مردم باشیم و بهترین مشورت می‌تواند از ما به عنوان کمیسیون تخصصی ارائه شود واعلام آمادگی می‌کنیم که تمام و کمال مشورت‌های لازم را به دولت محترم ارائه دهیم.

اعلام شد توسط آقای بهادری جهرمی که آقای زاهدی وفا سرپرست وزارتخانه شدند. چه شناختی از آقای زاهدی وفا دارید و سرپرستی ایشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
آقای زاهدی وفا از زمانی که معاون اقتصادی وزیر اقتصاد بود در سال ۸۹ -۹۰ من شناخت لازم را از ایشان دارم، ولی چون اطلاعات دقیقی ندارم که ایشان به عنوان وزیر معرفی خواهند شد یا نه نمی‌خواهم از الان پیش داوری کنم.

ایشان در حال حاضر به عنوان سرپرست وزارتخانه معرفی شدند یعنی سکان دار این وزارتخانه در حال حاضر ایشان هستند.
بله. این دلیل نمی‌شود که حتما به عنوان وزیر هم به مجلس معرفی شوند، ولی سوابقی که دارند و درمعاونت‌هایی که بودند و کارهای اقتصادی که انجام دادند و رشته تحصیلی شان، در مجموع ارزیابی من از ایشان خوب است واگر به عنوان وزیر به مجلس معرفی شوند به محض معرفی من در خدمت هستم که نظرات کارشناسی خودم را به عنوان نماینده مردم عرض کنم.

از رویه‌های قانونی مجلس هم بگویید که سرپرست تا چه زمانی می‌تواند به عنوان سرپرست حضور داشته باشد و انتظار شما از دولت در خصوص وزیر پیشنهادی چیست؟
تا سه ماه می‌توانند سرپرست باشند و بعد از سه ماه هم می‌تواند تمدید کنند بعد از آن هم از لحاظ قانونی جای تمدید ندارد. اما انتظار ما این است افرادی که در راس امور وزارتخانه مهمی مثل تعاون و کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرند شاخص‌های لازم راداشته باشند. این وزارتخانه زمانی سه وزارتخانه بود که الان یکی شده. یک وزارتخانه عریض و طویل است با وظایف و کارکردهای مختلف. ما خواهشمان این است که فردی که می‌خواهد به عنوان وزیر باشد شاخص‌ها و تجارب لازم را داشته باشد و بتواند در تعامل با کمیسیون‌های تخصصی و با مجلس، با نخبگان تعامل کند و از تجارب گذشته استفاده کند که انشاالله برای بحث بازنشستگی که بحث روز ماست بتوانند قدم‌های مفیدی بردارند. ما هم از دیروز بحث بازنشستگان را فرستادیم برای هیئت تلفیق. بالاخره موضوعی است که با کارگران عزیز و بازنشستگان عزیز و نیروهایی که در بهزیستی هستند سر و کار دارد. فردی که معرفی می‌شود شناخت لازم را داشته باشد. از بدنه وزارتخانه شناخت داشته باشد و تجربه لازم را داشته باشد و تعهد مردمی بودن فرد مورد نظر هم که از شعارهای جناب آقای رئیسی بود.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha