۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
افزایش ۱۰ هزار متر مکعبی ظرفیت تولید آب در بندر بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

افزایش ۱۰ هزار متر مکعبی ظرفیت تولید آب در بندر بوشهر

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از افزایش ۱۰ هزار متر مکعبی ظرفیت تولید آب در بندر بوشهر با راه‌اندازی بخشی از آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار متر مکعبی بوشهر خبر داد.

احمد محمدی زاده در حاشیه بازدید از آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار متر مکعبی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی مدیران استان، ۱۰ هزار مترمکعب آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن به ظرفیت تولید آب استان بوشهر افزوده شد.

وی افزود: اکنون چندین پروژه آب‌شیرین کن در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر فعال است و برای تکمیل آنها از همه ظرفیت موجود بهره می‌بریم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: با تکمیل تمام آب‌شیرین‌کن‌ها در استان، وابستگی آب استان به استان‌های همجوار کاهش می‌یابد و حدود ۴۵ درصد آب استان در داخل استان تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با اشاره به وارد مدار شدن ۱۰ هزار مترمکعب دیگر آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن بوشهر ابراز داشت: اکنون ۲ پروژه مهم آب‌شیرین‌کن در ساحل بوشهر به ظرفیت‌های ۳۵ هزار و ۱۷ هزار مترمکعب با مشارکت بخش خصوصی در ساحل بوشهر در حال اجرا است که فاز اول آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب وارد مدار تولید شد.

ابوالحسن عالی با بیان اینکه تولید آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها رو به افزایش است خاطر نشان کرد: در مجموع در افق طرح،۴۰ تا ۴۵ درصد آب شرب استان از این تأسیسات تولید و تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۴ منبع تأمین آب آشامیدنی شامل سد کوثر، خط آبرسانی کازرون، آب‌شیرین‌کن و چاه‌های درون استانی است افزود: در فصل گرما با افزایش مصرف آب مشکلاتی ایجاد می‌شود که نیاز به مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی برای گذر از بحران است.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha