۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت سیمان ‌تولیدکنندگان را زمین گیر کرده است| بازار سیمان در دست دلالان
تولید کننده بتن و قطعات سیمانی:

افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت سیمان ‌تولیدکنندگان را زمین گیر کرده است| بازار سیمان در دست دلالان

تولید کننده بتن گفت: کارخانه های سیمان با لغو تحویل و فروش سیمان در بورس فقط به دلالان سیمان تحویل می دهند و قیمت سیمان از اول هفته تا الان ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، علی ایازی تولید کننده بتن و محصولات بتنی در کشور با اشاره به سکوت دولت در کنار افزایش سرسام آور قیمت برق و گاز کارخانه های تولیدی گفت: وضعیت سیمان در بازار به حد انفجار رسید و هیچ مسئولی در وزارت صمت هم پاسخگو نیست.

وی گفت: هفته قبل سیمان را از بورس به قیمت تنی ۴۵۶ هزار تومان خریدم شنبه هفته جاری به قیمت بالای ۱۰۰۰ هزار تومان عرضه و در نهایت معاملات بورس ابطال گردید و پول واریز کردم اما الان شرکت تولید کننده سیمان علی رغم اینکه پول را واریز کردم از تحویل بار خودداری کرده و سیمان را در بورس هم عرضه نمی کنند.

ایازی گفت: امروز در بازار سیاه دلالان قیمت سیمان به تنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و معلوم نیست فردا چه قیمتی باشد.

تولید کننده بتن آماده گفت: چطوری میشود به من تولید کننده کارخانه سیمان از تحویل باری که قانونی خریدم خودداری میکند ولی دلال در بازار به وفور سیمان برای عرضه با قیمتی باور نکردنی برای عرضه دارد. حتی در این شرایط صادرات به کشورهای دیگر ادامه دارد.

وی یکی از دلایل گرانی سیمان و دیگر محصولات را ابلاغ کنترل و مصرف برق و افزایش قیمت برق و گاز دانست و تصریح کرد: گاز مصرفی کارخانه تولیدی بتن آماده را از دو میلیون تومان در ماه به ۱۲ میلیون تومان افزایش دادند. سیمان مصرفی را تا الان امروز ۴۰۰ درصد افزایش دادند. راهی جز اخراج کارگران و تعطیلی برای ما نمانده است.

این تولید کننده در پایان خاطرنشان ساخت: هیچ یک از مسئولان وزارت صمت و دولت اصلا به این موضوع ورود نکرده و پاسخگو نیستند.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha