۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
ثبت نشان تجاری فرش ایران در عرصه های بین المللی
معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد

ثبت نشان تجاری فرش ایران در عرصه های بین المللی

برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت از ثبت نشان‌های تجاری فرش دستباف ایران در برخی استان های کشور در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی خبر داد.

به گزارش بازار، محمد مهدی برادران گفت: یکی از کارهای خوبی که امسال دنبال می‌کنیم بحث اصالت سنجی فرش است چرا که فرش به عنوان یک صنعت خلاق وقتی ارزش آن واقعی می شود و جهان ارزش این هنرصنعت را متوجه می‌شوند که شناسنامه معتبر فرش، حاوی نکات سال تولید، پدیدآورنده صنعت و هنر با قابلیت اصالت سنجی باشد.

وی افزود: اقدامات این کار انجام شده و امسال به صورت نهایی آن را دنبال خواهیم کرد.

به گفته برادران تولید فرش، خصوصی‌سازی فرش های فاخر و صادرات فرش از شرکت های مختلف می تواند بستر خوبی از نظر اقتصادی داشته باشد و زمینه آن نیز فراهم شده است.

وی اضافه کرد: البته باید تلاش کنیم که فرش ایرانی منحصر به فرش دستباف نباشد زیرا محصولات متنوعی می تواند با طرح ها، رنگ ها و نقش هایی سرشار از ذوق و سلیقه هنر ایرانی در این زمینه تسری پیدا کند که بتوانیم زندگی خود را مانند فرش زیبا کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بیمه قالیبافان به عنوان یکی از مشکلات فعالان این عرصه ادامه داد: تاکنون یک میلیون و سیصد و بیست و دو هزار نفر از قالیبافان فاقد حمایت بیمه شناسایی شده اند البته این مورد جزو تعهدات بیمه عشایری و روستایی است لذا انتظار داریم با همکاری این مجموعه متولی، بتوانیم در مشکلات این قشر زحمکت کش، اقدامات لازم را انجام دهیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha