۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۵
سهامداران، «صدرا» را به راحتی از دست ندهند| پیشرفت ۳۰ درصدی ساخت سومین نفتکش «افراماکس»
مدیر عامل صدرا در پاسخ به «بازار» مطرح کرد

سهامداران، «صدرا» را به راحتی از دست ندهند| پیشرفت ۳۰ درصدی ساخت سومین نفتکش «افراماکس»

زارعی، مدیر عامل صــدرا گفت: سهم صدرا یک سهم بنیادی و ارزش آن بیشتر از رقم های کنونی است و توصیه می کنم سهامداران، سهام صدرا را به این راحتی از دست ندهند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علی زارعی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی دریانوردی در پاسخ به این پرسش خبرنگار «بازار» مبنی بر اینکه زیان انباشته شرکت صدرا چقدر است گفت: زیان انباشته شرکت صدرا را می توانید از کدال پیگیری و استخراج کنید.

سهامداران صدرایی بدانند که سهم «صدرا» یک سهم بنیادی است و ارزش آن بیشتر از رقم های کنونی است اما قیمت سهم تابع شرایط بازار است و خرید و فروش بازار را سهامداران تعیین می کنند و توصیه بنده این است که سهم صدرا را به این راحتی از دست ندهند

او در پاسخ به این پرسش که چه توصیه ای برای سهامداران «صدرا» دارد؟ ادامه داد: سهامداران صدرایی بدانند که سهم «صدرا» یک سهم بنیادی است و ارزش آن بیشتر از رقم های کنونی است اما قیمت سهم تابع شرایط بازار است و خرید و فروش بازار را سهامداران تعیین می کنند و توصیه بنده این است که سهم صدرا را به این راحتی از دست ندهند.

وی با اشاره به اینکه شرکت صدرا حدود ۵۰ سال در صنایع دریایی کشور سابقه فعالیت دارد و قدیمی‌ترین کشتی‌سازی ایران در فراساحل است ادامه داد: شرکت صدرا در حوزه مهندسی خرید و اجرای پروژه‌های فراساحل و دریایی هم فعالیت دارد و در حوزه نفتی فراساحل در میادین رشادت، ابوذر، سلمان و پارس جنوبی، صدرا نقش عمده ای اشته است و نصب سازه های دریایی از این وظایف مهم شرکت صدرا است.

مدیر عامل شرکت صدرا وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه در حوزه ساخت شناورهای تجاری نظیر صیادی، کانتینربر نیز این شرکت فعالیت می کند اظهار داشت: بارج‌های حمل سازه دریایی با ظرفیت ۱۰ تا ۲۰ هزار تنی در این شرکت ساخته شده و هم اکنون تکنولوژی ساخت دکل‌های حفاری خشکی و دریایی در صدرا وجود دارد و ساخت دکل حفاری امیرکبیر با ظرفیت ۱۴ هزار تن برای آب‌های عمیق تا هزار متری در این شرکت طراحی و ساخته شده است.

زارعی با بیان اینکه کارخانجات کشتی‌سازی صدرا در بوشهر فعال است گفت: کارخانه سازه فراساحل در جزیره صدرا داریم همچنین در شمال کشور و دریای خزر، بندر امیرآباد مجتمع صدرای خزر را داریم.در شمال کشور دکل حفاری ساختیم همچنین نفتکش ایران ـ نکا ساخته شد.

قرارداد ساخت این کشتی‌ها سال ۸۶ منعقد شد اما عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ آغاز شد و اولین فروند آن سال ۹۱ تحویل و دومین فروند آن دو روز پیش و همزمان با سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران تحویل ونزوئلا شد

وی در خصوص قرارداد ساخت چهار فروند نفتکش «افراماکس» برای کشور ونزوئلا توسط صدرا گفت:‌ قرارداد ساخت این کشتی‌ها سال ۸۶ منعقد شد اما عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ آغاز شد و اولین فروند آن سال ۹۱ تحویل و دومین فروند آن دو روز پیش و همزمان با سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران تحویل ونزوئلا شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران ( صــدرا ) به مختصات کشتی‌های افراماکس اشاره کرد و گفت:‌ این کشتی‌های نفتکش ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض و ۲۱ متر ارتفاع آبخور دارد و توانایی حمل ۱۱۳ هزار تن و نفت میعانات گازی را دارند.

قرارداد ساخت دو فروند کشتی جنرال کارگو با ظرفیت ۳۵۰۰ تن در یارد در دریای خزر برای کشتیرانی جهوری اسلامی ایران داریم همچنین در حال مذاکره برای قرارداد دیگر در ساخت حوزه شناور برای شرکت‌های داخلی هستیم

وی بیان کرد:‌ با شروع کار دولت سیزدهم توافقات خوبی در ساخت کشتی داشتیم. قرارداد ساخت دو فروند کشتی جنرال کارگو با ظرفیت ۳۵۰۰ تن در یارد در دریای خزر برای کشتیرانی جهوری اسلامی ایران داریم همچنین در حال مذاکره برای قرارداد دیگر در ساخت حوزه شناور برای شرکت‌های داخلی هستیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      1 0
      اگه راست میگه چرا خود حقوقی امروز 5 میلیون سهم رو تو نزدیک منفی 3 فروخت و سهم رو به منفی 3 رسوند؟
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      2 1
      مرد حسابی، همینجوری نمیشه بگید این سهم ارزش داره که، در عمل چی، سهامدار جدید سمت خصدرا نمیاد چون میبینه مجموعه صدرا از سهامداراش هیچ حمایتی نمیکنه و اونها رو چیزی جدا از خودش میدونه