۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
احتمال لغو روادید برای تجار روس به منظور افزایش سرمایه‌گذاری
در جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی مطرح شد

احتمال لغو روادید برای تجار روس به منظور افزایش سرمایه‌گذاری

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از احتمال لغو روادید برای تجار روس به منظور افزایش سرمایه‌گذاری خبر داد و از افزایش صادرات ایران در ماه‌های اخیر به چین و روسیه ابراز خرسندی کرد.

به گزارش بازار، مهدی صفری که در جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «روابط ایران و روسیه» صحبت می‌کرد، وزارت امور خارجه را مسئول پیگیری توافقات و هماهنگ کننده بخش‌های مختلف دانست.

صفری از دستگاه‌های مختلف تقاضا کرد تا از طریق وزارت امور خارجه برنامه‌های دیدار و سفر هیئت‌های مختلف را پیش ببرند تا تداخل در امور و موازی کاری صورت نگیرد.

وی روابط با روسیه را راهبردی خواند و جهش آن در طی ماه‌های اخیر را ملموس برشمرد، وی همچنین ادامه داد: سه بخش انرژی، تجارت و ترانزیت از موضوعات مهم فیمابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه است که نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مسئول است.

وی همچنین از افزایش صادرات ایران در ماه‌های اخیر به چین و روسیه ابزار خرسندی و خاطرنشان کرد: روسیه لیستی از نیازمندی‌های مورد تقاضای خود را منتشر کرده است که ایران توان صادراتی بسیاری از اقلام آن را دارد و می‌تواند موجب رشد چشمگیر صادرات ایران و راه حلی مناسب برای پرداخت بدهی‌های ایران به طرف روسی باشد.

صفری در ادامه، از احتمال لغو روادید برای تجار روسی به منظور افزایش سرمایه گذاری، ایجاد سازوکار بانکی روبل با کشورهای هم پیمان روسیه، توافق ایجاد مسیر سبز گمرکی و بهبود روابط مالی با سفر مدیران کل بانک مرکزی خبر داد.

در ادامه حاضرین در این جلسه در خصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع پیش رو و راهکارهای ارتقا همکاری‌های فیمابین و بحث و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

کد خبر: ۱۵۶٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha