۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مجوز خرید ارزهای صادراتی توسط صرافی‌ها موثر بود| نقش‌آفرینی پتروشیمی‌ها در تعادل بازار ارز
رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد

مجوز خرید ارزهای صادراتی توسط صرافی‌ها موثر بود| نقش‌آفرینی پتروشیمی‌ها در تعادل بازار ارز

صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی گفت: آمار امسال نشان می‌دهد که حجم فروش و ارزش صادرات نسبت به سال قبل، به طور قابل توجهی رشد داشته است.

به گزارش بازار، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نشست با صادرکنندگان محصولات پتروشیمی اظهار داشت: هماهنگی‌های خوبی بین مجموعه ها ایجاد شده و تصمیمات خوبی هم دیروز گرفته شد. یکی از تصمیمات این بود که اجازه بدهیم به صادرکنندگان تا ارز را بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا عرضه کنند. این در حالی است که همه دوستانی که در جلسه دیروز بودند در این باره اتفاق نظر داشتند و این تصمیم گرفته شد و از امروز هم عملیاتی و اجرایی شد. خوشبختانه اثر خوبی هم در بازار داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم که جزو مهم ترین و بهترین صادرکنندگان غیرنفتی کشور در حوزه پتروشیمی هستید. وی افزود: این صنعت در واقع صنعت مهمی است و امروز صادرات قابل ملاحظه ای دارد. آمار امسال نشان می دهد که حجم فروش و ارزش صادرات نسبت به سال قبل، به طور قابل توجهی رشد داشته است.

صالح آبادی افزود: سال گذشته و امسال به گونه ای بوده است که باید از صنعت پتروشیمی تقدیر و تشکر کنم که انصافا به عنوان دارندگان ارز در بازار عرضه های خوبی داشته اند و تعادل خوبی را رقم زده اند. از سوی دیگر به عنوان گروه پیشرو در عرضه ارز در بازار و سامانه نیما، نقش موثری را در تعادل بازار داشتند.

انشاالله جلسه امروز هم با هماهنگی هایی که انجام می دهیم، قطعا حضور شما در بازار می تواند به تعادل بیشتر در بازار کمک کند.

کد خبر: ۱۵۶٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha